Folksam och IF

Jag har IF, försäkrade där eftersom dom hade fast självrisk på veterinärvårdsförsäkringen. Det har dom nu lite fult tagit bort (och samtidigt höjer dom min premie ordentligt varje år fast jag aldrig använt försäkringen) så kan inte påstå att jag är jättenöjd direkt :grin: .

Finns det något bolag öht som har kvar den fasta självrisken?
 
Jag blev lite fundersam när en väninna berättade att hon försäkrat sin 2-åriga kallblodstravare (blivande ridhäst) i If och fick en premie på 50 kronor/månad. Veterinärvårdsförsäkring 50 000 och liv 20 000.
Jag tyckte det var orimligt lite även för en helkund, och bad henne kolla försäkringsvillkoren noga...
 
Jag blev lite fundersam när en väninna berättade att hon försäkrat sin 2-åriga kallblodstravare (blivande ridhäst) i If och fick en premie på 50 kronor/månad. Veterinärvårdsförsäkring 50 000 och liv 20 000.
Jag tyckte det var orimligt lite även för en helkund, och bad henne kolla försäkringsvillkoren noga...

Jag hade min kallblodstravare (ridhäst) försäkrat hos IF,och det var riktigt billigt,betalade under hundringen i månaden. Detta var dock längesen,men jag blir inte förvånad om dom fortfarande har så låga priser,DOCK så hade jag högre självrisk,4500:-,kanske även det din vän har?

Hon blev halt,visade sig vara artros i knäleden år 2007,var inga problem alls,dom betalade allt,hältutredning,röntgen,behandling ggr 3,återbesök m.m. Det enda jag betalade var självrisken (hade fast självrisk)
 
Jag blev lite fundersam när en väninna berättade att hon försäkrat sin 2-åriga kallblodstravare (blivande ridhäst) i If och fick en premie på 50 kronor/månad. Veterinärvårdsförsäkring 50 000 och liv 20 000.
Jag tyckte det var orimligt lite även för en helkund, och bad henne kolla försäkringsvillkoren noga...
Med utökad vet.vård kostar mitt hbl (2år) 350 i månaden hos If.
Man kan få rätt bra rabatter. 10% internetrabatt, 10%från beridna högvakten, mer om du har tex hus hos IF plus lägre premie pga frisk häst.

Har båda hos If, supernöjd. Den gamla har kvar sin fasta självrisk vilket är fett!
 
Jag blev lite fundersam när en väninna berättade att hon försäkrat sin 2-åriga kallblodstravare (blivande ridhäst) i If och fick en premie på 50 kronor/månad. Veterinärvårdsförsäkring 50 000 och liv 20 000.
Jag tyckte det var orimligt lite även för en helkund, och bad henne kolla försäkringsvillkoren noga...
Vissa raser är jättebilliga. Men hon kan ju ha en A2 liv tex, det gör ju en del på priset.
 
Åhh jag skulle vilja byta till Folksam. Har Agria idag.

Hästen har varit försäkrad sedan födseln i Agria och jag tog över efter uppfödaren.
Jag är så rädd för att byta med reservationer osv :/ Även om försäkringen är helt outnyttjad
 
Åhh jag skulle vilja byta till Folksam. Har Agria idag.

Hästen har varit försäkrad sedan födseln i Agria och jag tog över efter uppfödaren.
Jag är så rädd för att byta med reservationer osv :/ Även om försäkringen är helt outnyttjad

Har den inga reservationer och haft försäkring sen födsel lär den vara fläckfri vidare med om du byter.
Bästa är ringa folksam och fråga dem :)
 
Har den inga reservationer och haft försäkring sen födsel lär den vara fläckfri vidare med om du byter.
Bästa är ringa folksam och fråga dem :)

Ja jag ska göra det.
Man är ju bara så rädd för att det ska strula när man byter bolag :/
 
Folksam. Connemaran hade det när jag köpte henne och russet fick samma, lättast så. Även hunden. Mina seniorer är försäkrade i Agria helt enkelt för att det inte fanns något alternativ.
 
Någon som vet vilket bolag som är billigast och bäst när man har flera hästar? Agria ger mängdrabatt from fyra hästar.
 
Folksam har jag pga det var billigast (och bäst villkor) den gång jag köpte min häst. Men stod mellan IF och Folksam.
 
Jag hade Folksam till förra hästen (såld 2011). Inte så dyra, min försäkring (A1 liv + veterinärvård + rehab tillägget) täckte i princip allt. Inkl avlivningskostnader (5k). Efter ett år (?) höjdes livvärdet ganska ordentligt på bolagets inrådan, då de ansåg att hästens värde ökat (Vbl.travare. Köpt för 7k, försäkrades upp till 20k.). Bra villkor. Ack, ljuva minnen... ;)

Nuvarande hästen skulle jag ha flyttat till Folksam om han varit betydligt yngre då jag köpte honom. Men han var 13år och jag vågade inte, så han står kvar i Agria. (En fd kollega har också Agria. Pratade med henne då jag för första gången nyttjade hästens försäkring i sommar, och för henne har de betalat utan prut alla gånger - hästen har varit skadad en del. Den gång jag missade att direktreglera fick jag pengarna betydligt fortare än de utlovat. Det stora "felet" som jag ser det, förutom alla andras historier osv, är just att pengarna inte räcker så länge pga villkoren. Även med tilläggsförsäkring - som jag själv inte valt - är beloppet för hältor/rygg inte så högt.. Och det gillar jag inte. När jag hade Folksam kunde jag lägga "mina" 120k på ryggen t.ex om det behövdes, även ET och liknande om veterinären ordinerade det. Inte alls samma begränsningar. Premiebeloppen kan jag inte jämföra pga nuvarande hästens ras är en som är billig att försäkra.)
 
Ja jag ska göra det.
Man är ju bara så rädd för att det ska strula när man byter bolag :/
Men däremot så täcker nya försäkringen inte för ev lösa benbitar och liknande då om jag har rätt.
Det tror jag den gör annars om hästen är försäkrad i samma bolag sedan födseln.
 
Men däremot så täcker nya försäkringen inte för ev lösa benbitar och liknande då om jag har rätt.
Det tror jag den gör annars om hästen är försäkrad i samma bolag sedan födseln.

Lösa benbitar (birkelandsfraktur) plockades bort innan hästen reds in.

Kommer nog ändå inte byta. Känns dumt när hästen haft en obruten och outnyttjad försäkring i samma bolag sedan födseln.
 
Har Folksam, eftersom det var vad hästen hade med sig. Har fungerat klockrent i alla år med en hel del skador, och som ett extra plus är kontaktpersonen väldigt synlig i hästvärlden här i trakten så det är enkelt att ställa frågor osv.

Efter att ha hört alla Agria-historier blir jag enormt tacksam över att hästen vi hade försäkrad där aldrig var skadad under tiden vi hade den ...
 
Har haft samtliga större aktörer på marknaden, och den enda aktören jag totalsågar rakt av är Agria. Inte bara för det jag själv fått stå ut med, utan även vad bekanta fått stå ut med och de historier jag hört här.

Det intressanta är att när jag hör en hårresande försäkringshistoria (utan bolagsnamnet inblandat) är det i slutänden alltid samma bolag - Agria.

Får jag välja själv tar jag Folksam. Lång självriskperiod.
Kanske för att Agria är marknadsledande och har flest kunder? Jag har Agria och är toknöjd!
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 647
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 848
Senast: AraSlei
·
  • Artikel
Hästnyheter En seger på ett försök, det är resultatet hittills för Björsby Ryttarförening i zon Polar i årets upplaga av Folksam Ponnyallsvenska.
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Håll utkik lördagen 23 mars om ni vill veta hur första omgången för 2024 i Folksam Elitallsvenska Västra zonen slutade. Då börjar...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp