Folksam och IF

Jag har också agria, jag är nöjd. Problemet är ofta att folk inte vet vad dom skriver på, dom vet inte vad som ingår utan tar för givet att allt täcks.
 
Jag har också agria, jag är nöjd. Problemet är ofta att folk inte vet vad dom skriver på, dom vet inte vad som ingår utan tar för givet att allt täcks.
Fast i Agrias fall ha ju villkoren ändrats ganska mycket. Jag har haft Agria på min ena häst i 14 år nu, den försäkringen är inte värd ett jota längre, men var en bra försäkring när den tecknades.
 
Fast i Agrias fall ha ju villkoren ändrats ganska mycket. Jag har haft Agria på min ena häst i 14 år nu, den försäkringen är inte värd ett jota längre, men var en bra försäkring när den tecknades.
Absolut, det har dem, men då har man blivit informerad om det skriftligt. Samt att oftast har det som försvunnit "flyttats" till form av en tilläggsförsäkring.
 
Har If till alla hästarna, är sådär nöjd, inte jätteimponerad av dom. Någon som vet om det finns något försäkringsbolag som täcker även hovslagaringrepp? Med mer än max 2000 kr.
 
Jag har IF och har inte behövt använda försäkringen sedan jag köpte hästen. Dock tycker jag att det är träligt att de gör ganska stora höjningar varje år även om jag inte ens utnyttjat försäkringen. Jag är annars nöjd med vad försäkringen ska täcka.
 
Absolut, det har dem, men då har man blivit informerad om det skriftligt. Samt att oftast har det som försvunnit "flyttats" till form av en tilläggsförsäkring.
Möjligt, jag kommer knappt ihåg alla ändringar :D

För min del har det absolut inte varit aktuellt med tilläggsförsäkring på en redan dyr försäkring.
 
Vi har alla i Agria. Hade en i IF (tog över uppfödarens försäkring) men vart så himla less så bytte raskt till Agria. De tog över honom utan strul och tog även över risken med dolda fel iom att försäkringen var obruten. Det IF ville sätta reservation för (vid höjning) godkände Agria.
Är dessutom vansinnigt tacksam hur Agria skött ärendet när min häst blev allvarligt skadad och till slut fick tas bort. De har betalat ut all vet.vård (120 tkr) och liv båda A1 och A2 utan något knussel alls. Allt har skötts supersmidigt, alla är jättetrevliga och hjälpsamma osv.
 
Finns det något bolag öht som har kvar den fasta självrisken?

Jag har Sveland och fast sjalvrisk upp till 50000kr sen are det som de andra med procent pa ev. belopp over upp till taket. Tecknade forsakringen I somras. Tror if hade fast pa sin veterinarvard <50000kr da ocksa.

(Tappat prickarna pa tangentbordet pa paddan)
 
Min förra häst var försäkrad i Folksam vid köpet och jag tog över den. Hästen var aldrig skadad så jag behövde aldrig utnyttja försäkringen, men vid kontakt (ändring av livvärde/vet vård etc.) så var de jättebra att ha att göra med, så jag var jättenöjd.

Min nuvarande häst hade If när jag köpte den, så jag tog över försäkringen där också. Efter att ha ägt hästen i några månader så fick vi åka till klinik (totalt tre besök) och det var jättesmidigt att lösa med bolaget, så jag är nöjd med dem också!

Det är lite surt att premierna har gått upp, men å andra sidan gör de väl det oavsett vilket bolag en väljer tyvärr.
 
Jag har IF och har inte behövt använda försäkringen sedan jag köpte hästen. Dock tycker jag att det är träligt att de gör ganska stora höjningar varje år även om jag inte ens utnyttjat försäkringen. Jag är annars nöjd med vad försäkringen ska täcka.
På Agria fick jag lite bonus 2 gånger för att jag inte använt försäkringen så ofta.
 
Har If till alla hästarna, är sådär nöjd, inte jätteimponerad av dom. Någon som vet om det finns något försäkringsbolag som täcker även hovslagaringrepp? Med mer än max 2000 kr.

Dina försäkringar täcker upp till 5000 kr för sjukbeslag per försäkringsperiod, Sveland har ingen gräns för sjukbeslag. Det gäller de diagnoser som står uppräknade i deras villkor, för Dina är det hovbensfraktur, hovbensfissur, hovbensostit, hålvägg, hovböld, spiktramp, hornspricka eller traumatiska hovskador. För Sveland är det hovbensfraktur, hovbensfissur, hovböld, hålvägg, spiktramp, hovspricka, bockhov samt traumatiska hovskador, vid fång ersätts första sjukbeslaget.
Båda bolagen ersätter enbart sjukbeslagen i de fall det utförs på klinik eller på remiss av veterinär.
När jag jämförde försäkringar var Dina och IF de billigaste för mig, dock hade Dina bättre villkor tyckte jag.
 
Så det är OK med högre PROCENT missnöjda kunder bara man är stört störst på marknaden?

I don't think so.
Fast det har du väl inga siffror på, att det är högre procent? Det är bara att man hör fler folk klaga eftersom de flesta har Agria, det är väl inte så himla konstigt?
 
Jag har If till min lillponny.

4000kr i liv, 50 000kr veterinärvård.
självrisk 2600+20% rörlig

Detta kostar mig 995kr/ÅR
 
När jag jämförde försäkringar var Dina och IF de billigaste för mig, dock hade Dina bättre villkor tyckte jag.

Dina har absolut bäst villkor enligt mig. Funderar på att köpa en häst försäkrad i if idag men deras handläggare/säljare jag var i kontakt med var så att jag inte vill ha dem.
Enda nackdelen med Dina jag märkt hittills (har tyvärr haft mycket med dem att göra senaste året....) är långa handläggningstider. Inte roligt att vänta 10-14 dagar på besked om jag får avliva eller ej, samma sak varje gång jag inte kunnat direktreglera via klinik.

Funderar faktiskt på agria just för att de är smidigt och snabba, men någon här kanske har koll på de andra bolagens handläggningstider?
 
Dina har absolut bäst villkor enligt mig. Funderar på att köpa en häst försäkrad i if idag men deras handläggare/säljare jag var i kontakt med var så att jag inte vill ha dem.
Enda nackdelen med Dina jag märkt hittills (har tyvärr haft mycket med dem att göra senaste året....) är långa handläggningstider. Inte roligt att vänta 10-14 dagar på besked om jag får avliva eller ej, samma sak varje gång jag inte kunnat direktreglera via klinik.

Funderar faktiskt på agria just för att de är smidigt och snabba, men någon här kanske har koll på de andra bolagens handläggningstider?

Jag skulle ta folksam alla dagar före agria.
jag har if men har aldrig behövt utnyttja så kan inte svara på deras tider
 
En häst i varje. Tagit över befintlig försäkring.

Får jag välja fritt väljer jag IF - har massa försäkringar där och aldrig några problem. Men de är ofta dyra...

Haft Sveland och Agria med, nöjd med båda men Agria har jag fått överklaga ibland. Så numera väljer jag inte agria frivilligt.

Men jag ändrar aldrig bolag på en införsäkrad häst. Bara stå ut med det den står i.
 
Jag blev lite fundersam när en väninna berättade att hon försäkrat sin 2-åriga kallblodstravare (blivande ridhäst) i If och fick en premie på 50 kronor/månad. Veterinärvårdsförsäkring 50 000 och liv 20 000.
Jag tyckte det var orimligt lite även för en helkund, och bad henne kolla försäkringsvillkoren noga...

Inte så osannolikt, IFs begränsade vetvård är bra så hon kanske bara har den? Täcker 50.000 kolik, fång, foderstrupsförstoppning och olycksskador.
 
@Seabaz Hur är folksams handläggningstider, om du har koll på det?
Tyckte agrias villkor var helt ok när jag gick igenom dem.

Jag har haft agria själv i alla år men många vänner som haft folksam. Dom är lika snabba som agria men har enligt mig bättre villkor och är något billigare. Men framförallt verkar dom trevligare och mer medgörliga att ha att göra med. Fall till fall, allt är ju inte alltid svart eller vitt när man har med levande djur att göra
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 647
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter Folksam Elitallsvenska och Folksam Ponnyallsvenska är i full gång landet över, här är helgens vinnare.
Svar
0
· Visningar
38
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: ameo
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 850
Senast: AraSlei
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp