Midsommarblomster
Trådstartare
Jag vill ha tapet på vår vind där det är öppet till nock, vilket innebär att väggen i fråga i princip är en triangel. Den har dessutom ett stort golvfönster mitt på. När jag ska, med hjälp av webbutikernas egna kalkyler, beräkna hur mycket tapet jag ska köpa kan jag enbart fylla i bredd och höjd på väggen, som om den vore fyrkantig. Jag förstår att min vägg kommer innebära en del svinn på tapeten, men jag är inte så sugen på att det ska bli 60% av all tapet jag köper. Väggen är nästan 4 meter hög som högst, tror jag, så köper jag tapet för den höjden och väggens bredd blir det både dyrt och det mesta kommer få kastas. Allt där det där stora fönstret sitter går ju bort också.
Nu tittar jag dessutom på en tapet där mönstret upprepar sig efter 1,5 m så det bör rimligtvis gå att återanvända och platsa in.
Hur ska jag tänka? Jag såg att färgbutiken i min kommun har den tapeten inne så jag kanske får åka dit och prata med dem.
Någon med erfarenhet?
Nu tittar jag dessutom på en tapet där mönstret upprepar sig efter 1,5 m så det bör rimligtvis gå att återanvända och platsa in.
Hur ska jag tänka? Jag såg att färgbutiken i min kommun har den tapeten inne så jag kanske får åka dit och prata med dem.
Någon med erfarenhet?