Nja, jag tror faktiskt inte att det är någon hos AG som behöver ta fram en ny rutin att implementera. Jag inser att jag nu kommer att låta gammal och gråbitter, men jag ser mer att det handlar om att gå tillbaka till rena skrivfärigheter, upp till var och en att göra och upp till oss alla att inte uppmuntra den förslappning som skett. Det är ju samma sak i sociala medier som sker i mail numera, man skriver ett ordflöde rakt ut som det uppkommer i huvudet, utan skiljetecken och stora bokstäver och fullt med syftningsfel. Som i TS exempel, "sånt bryr vi oss inte om" - vadå sånt?? Vad syftar det på när det står som enda mening som ett svar på ett ärende som innehåller flera meningar/frågor/påståenden...? Det ger mig ett väldigt slarvigt intryck.
Hos en arbetsgivare blir det ju inte längre bara en fråga om personlig kommunikation, utan då gör man det i tjänsten. Då blir det en fråga för chefer, kollegor och kunder (i detta fall blir ju TS en internkund), att trycka på vikten av kvalitet och inte bara snabbhet. Idag har snabbhet och "good enough" blivit oemotsagda ledord, men ganska ofta blir det också en täckmantel för personer som inte orkar eller vill göra sitt jobb ordentligt, och som med dagens anda tycker att de är bättre än sina kollegor just eftersom de gör allting så snabbt. Vilket de som sagt uppmuntras till av tidsandan att tycka.
Precis. Rätt person på rätt plats som gör sitt jobb. Denna HR har ju garanterat tagit en massa andra anställdas tid och energi på liknande sätt.