K
_karlsson_
Sv: fördommar mm i hundvärlden
Men jag skriver ju: "Saknas det mycket uppgifter (tex många oröntgade hundar) så vet du om det." Om du observerar mina sista fem ord förstår du innebörden i vad jag menar.
Jag har svårt att tro det faktiskt. Med tanke på att många ärftliga sjukdomar bör kollas bakåt i flera led, vore det sensation om du får uppgifter om sådant på en blandras.
Men att påstå att du får hela släktens sjukdomshistoria är väl att ta i? Alla schäfrar röntgas ju inte t ex.
Håller med PL i hans uttalande: "Ja men det är ju en viss skillnad på testresultat för vissa sjukdomar o hela släktens sjukdomsstatistik."
Men jag skriver ju: "Saknas det mycket uppgifter (tex många oröntgade hundar) så vet du om det." Om du observerar mina sista fem ord förstår du innebörden i vad jag menar.
Och visst finns det många oreggade hundar som besöker veterinär där ägarna behåller papper och kollar sina hundars ledstatus. Tycker du är fördomsfull i det uttalandet.
Jag har svårt att tro det faktiskt. Med tanke på att många ärftliga sjukdomar bör kollas bakåt i flera led, vore det sensation om du får uppgifter om sådant på en blandras.