Förlovnings- och vigselringar

Bukefalos 30 år!

IMG_8724.webp

Så här ser min ring ut @Tonto
Ganska stor med mycket utstickande på sidorna men jag älskar den och vande mig jättefort. Har den även under vantar utan problem.

Den var ju jättevacker!
Tack! Hittade den av en slump när vi promenerade förbi Kaplans i stan. Lämnade in den till en juvelerare för lite service samt storleksändring efter köpet och det blev riktigt billigt i förhållande till vad en nytillverkad ring i samma kaliber hade kostat.
Rubinen i mitten är väldigt mörk, nästan svart i vissa ljus, men lyser upp och blir nästintill rosa i solljus. Ramas in fint av diamanterna bredvid.

Haha, så kul att denna tråd kom upp igen, kul att läsa om alla funderingar jag hade.
Jag är hittills nöjd med valet jag gjorde 😊. Har inte använt ringarna många ggr nu sen v.27 i graviditeten, men får väl ha på dem vid speciella tillfällen, vill inte ha dem nu dagligen i bäbislivet. Men fina är de. 😊

Jag ska få välja en guldring.
Jag vill helst ha en stor cocktailring med stora ädelstenar men inser att det blir för dyrt just nu.
Tycker ni att små, smala ringar är fina? Tänkte matcha med ett smalare armband i så fall.
Och sedan köper jag en stor ring i silver som får vara lite mer festbetonad.

Jag kommer inte använda ringen i mitt arbete så det gör inget om den är lite opraktisk.
Vill gärna ha smakråd, hur ni hade tänkt och så?

Jag ska få välja en guldring.
Jag vill helst ha en stor cocktailring med stora ädelstenar men inser att det blir för dyrt just nu.
Tycker ni att små, smala ringar är fina? Tänkte matcha med ett smalare armband i så fall.
Och sedan köper jag en stor ring i silver som får vara lite mer festbetonad.
Smala/tunna ringar är fint MEN om du planerar ha den många många år (vilket ändå är lite syftet med vigsel/förlovningsring) så blir tunna/smala ringar utslitna ganska fort. De blir gärna ovala i formen.

Jag tycker inte om tjocka ringar så mina är ganska normalsmala. Haft dem i 6 resp 5 år. Min förlovningsring är en solitär rundslipad 2 ct diamant. Den är väldigt hög men jag har vant mig. Enda störiga är att den får inte plats i mina favoritskinnhandskar. Jag sover inte med mina ringar heller. Annars gör jag allt med dem. Duschar, badar, gymmar, stallet, jobb, renoverar, bygger osv.

Också jättefin! Du känner inte att spetsarna fastnar på saker? :)

Funderar på att köra på 0.8 carat på stenen för att den ska se lite mindre crazy ut för min del.

Inte så farligt, det kan hända men det är sällan jag bär typ spetsplagg eller liknande. Piggarna är väl rundade, sticker liksom inte ut och är inte vassa.

Däremot lyckas jag smälla handen i diverse dörröppningar ibland och det gör ju lite ont med ringar på 🙈.

Som festring hade jag valt den här. Hade inte orkat ha den som förlovningsring eller vigselring dock.
Jag jämförde den med den andra med lilla ametisten och tyckte att den andra var mera festlig trots mindre sten, det blev läckert med guldet som håller stenarna på plats. Lite mera festlig medan den du valde är lite mera elegant typ :D

Liknande trådar

• Färganalys och mode
  • Letar efter ring med moissanite
  • Beslutsångest om ring
  • Hur ser din ring ut?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Autistic meltdown

Barn