Monimaker
Trådstartare
Jaha, fortsatt uppförsbacke som Ferrari-fan![]()
'Next year will be our year!'
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha, fortsatt uppförsbacke som Ferrari-fan![]()
Har ju råkat gå och fastna i den här "sekten" efter att suttit med särbon framför tvn ett par gånger.![]()
Det är så jäkla spännande nu med alla olika team som är med i matchen.Vilket kval! Imorgon går Emilia Romagnas Grand Prix av stapeln och kvalet gick just i mål. Franco Colapinto har nog en plats nedflyttning att vänta, men för nu är startlistan som följer:
Visa bifogad fil 167673
Det är så jäkla spännande nu med alla olika team som är med i matchen.
Tur att Tsunoda klarade sig trots crashen. Tänk vad de gjort med säkerheten i bilarna mot bara för några år sedan.
Vi är glada över Piastri så klart!
Tråkigt för Antonelli att det inte blev bättre på hemmabanan. Men han har ju tid på sig!
Deppigt för båda Ferrari nu. Undrar hur mkt Lewis ångrar att han lämnade Mercedes..
Ja, jag tror nog åldern spelar in. Det är väl lite det som gör att det blir extra tufft att byta stall, sätt att jobba och bil etc.Jag tror tyvärr det är åldern som påverkar Lewis. Han är 40 och all sin skicklighet och erfarenhet till trots, börjar han sakna reaktionerna, snabbheten, kanske rentav hungern och det där lite galna. Piastri är 24! Han må sakna erfarenheten men han har allt det andra. Han kommer att ta över, tror jag
Ja, Ferrari har ju hållit på med ”Plan B, Plan C, Plan Ö” etc.Grattis till Piastri! Första kurvan med han och Max kommer bli spännande – they don't fear God.
En sak som jag finner underhållande (?) är hur vuxna, framförallt män – menar ingen på det här forumet – önskar olycka åt och ibland till och med livet ur förare för att de inte har 'världsmästare-mentalitet' medans de samtidigt är extremt empatiska emot Lewis efter bytet av stall när han .. Jag vet inte, kan jag säga brister? Utan att se ned på honom, det händer de bäste. Då är det bara, 'Åh, han saknar Bono, han längtar hem till Toto, han mår så dåligt, det är så synd om honom .. ' Det är liksom ett andetag från välling och snuttefilt.
Jag tänker att det är ingen bransch-hemlighet att Ferrari är ett gäng clowner (förlåt, @Liander) när det kommer till strategi ibland och att de är iögonfallande dåliga på att agera på när en förare får en förnimmelse, en känsla. Ge dem lite auktoritet att fatta beslut. Lewis måste ju ha vetat vad han gav sig in på? Det känns som att de i princip infantiliserar honom.
Och HUR tror de här personerna att deras vuxenmobbing och de drev som de skapar får förarna och och egentligen hela fandomen att må? Jag såg till exempel att Franco Colapinto hade fått säga till sina argentinska fans att sluta kalla Yuki Tsunoda rasistiska tillmälen på Yukis egna Instagram efter hans läskiga FP-krasch, samtidigt som Jack Doohan har haft en sådan hotbild emot sig, sin familj och sin flickvän av argentiska Colapinto-fans att de behövt beskydd. Nu kommer ju de argentiska fansen med extremt dåligt rykte, så jag är inte förvånad.
Jag som gillar Carlos tycker det är lite småroligt när han tvålar till Ferrari lite. Om än det bara är i kvalen.![]()
Fick Stroll ännu mer också?Lewis Hamilton har fått tre platsers nedflyttning för att ha varit i vägen för Max Verstappen.
Fick Stroll ännu mer också?
Så glad för Lando och track record![]()
Inte vad jag hört i alla fall.
Jag älskar när de försökte få igång Gasly att vara arg på Stroll och han bara 'Det spelar ingen roll, vi är för långsamma ändå.' Ärlighet varar längst.![]()