Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Jaha, fortsatt uppförsbacke som Ferrari-fan :meh:

'Next year will be our year!'

1000027410.webp

:D

Så Oliver Oakes tackar för sig som team principal för Alpine och Flavio Briatore tar över. Gud hjälpe oss.

Jack Doohan blir nedflyttad till reservförare och Franco Colapinto uppflyttad till ordinarie för fem lopp. Intressant approach.

Vilket kval! Imorgon går Emilia Romagnas Grand Prix av stapeln och kvalet gick just i mål. Franco Colapinto har nog en plats nedflyttning att vänta, men för nu är startlistan som följer:

1000028526.webp

Vilket kval! Imorgon går Emilia Romagnas Grand Prix av stapeln och kvalet gick just i mål. Franco Colapinto har nog en plats nedflyttning att vänta, men för nu är startlistan som följer:

Visa bifogad fil 167673
Det är så jäkla spännande nu med alla olika team som är med i matchen.

Tur att Tsunoda klarade sig trots crashen. Tänk vad de gjort med säkerheten i bilarna mot bara för några år sedan.

Vi är glada över Piastri så klart!
Tråkigt för Antonelli att det inte blev bättre på hemmabanan. Men han har ju tid på sig!

Deppigt för båda Ferrari nu. Undrar hur mkt Lewis ångrar att han lämnade Mercedes..

Det är så jäkla spännande nu med alla olika team som är med i matchen.

Tur att Tsunoda klarade sig trots crashen. Tänk vad de gjort med säkerheten i bilarna mot bara för några år sedan.

Vi är glada över Piastri så klart!
Tråkigt för Antonelli att det inte blev bättre på hemmabanan. Men han har ju tid på sig!

Deppigt för båda Ferrari nu. Undrar hur mkt Lewis ångrar att han lämnade Mercedes..

Grattis till Piastri! Första kurvan med han och Max kommer bli spännande – they don't fear God. :D

En sak som jag finner underhållande (?) är hur vuxna, framförallt män – menar ingen på det här forumet – önskar olycka åt och ibland till och med livet ur förare för att de inte har 'världsmästare-mentalitet' medans de samtidigt är extremt empatiska emot Lewis efter bytet av stall när han .. Jag vet inte, kan jag säga brister? Utan att se ned på honom, det händer de bäste. Då är det bara, 'Åh, han saknar Bono, han längtar hem till Toto, han mår så dåligt, det är så synd om honom .. ' Det är liksom ett andetag från välling och snuttefilt.

Jag tänker att det är ingen bransch-hemlighet att Ferrari är ett gäng clowner (förlåt, @Liander :D ) när det kommer till strategi ibland och att de är iögonfallande dåliga på att agera på när en förare får en förnimmelse, en känsla. Ge dem lite auktoritet att fatta beslut. Lewis måste ju ha vetat vad han gav sig in på? Det känns som att de i princip infantiliserar honom.

Och HUR tror de här personerna att deras vuxenmobbing och de drev som de skapar får förarna och och egentligen hela fandomen att må? Jag såg till exempel att Franco Colapinto hade fått säga till sina argentinska fans att sluta kalla Yuki Tsunoda rasistiska tillmälen på Yukis egna Instagram efter hans läskiga FP-krasch, samtidigt som Jack Doohan har haft en sådan hotbild emot sig, sin familj och sin flickvän av argentiska Colapinto-fans att de behövt beskydd. Nu kommer ju de argentiska fansen med extremt dåligt rykte, så jag är inte förvånad. 😒

Jag som gillar Carlos tycker det är lite småroligt när han tvålar till Ferrari lite. Om än det bara är i kvalen. :D

Jag tror tyvärr det är åldern som påverkar Lewis. Han är 40 och all sin skicklighet och erfarenhet till trots, börjar han sakna reaktionerna, snabbheten, kanske rentav hungern och det där lite galna. Piastri är 24! Han må sakna erfarenheten men han har allt det andra. Han kommer att ta över, tror jag.

Nej, men nästa år kanske blir Ferraris år? (Är det inte det vi säger allihop mest hela tiden...)
Leclerc högsta dröm må vara att bli världsmästare med Ferrari, men jag börjar känna att ska han överhuvudtaget bli världsmästare under sin karriär behöver han se sig om efter andra möjligheter.

Jag tror tyvärr det är åldern som påverkar Lewis. Han är 40 och all sin skicklighet och erfarenhet till trots, börjar han sakna reaktionerna, snabbheten, kanske rentav hungern och det där lite galna. Piastri är 24! Han må sakna erfarenheten men han har allt det andra. Han kommer att ta över, tror jag
Ja, jag tror nog åldern spelar in. Det är väl lite det som gör att det blir extra tufft att byta stall, sätt att jobba och bil etc.
Hade varit kul att få se honom glänsa som förr. Men det blir nog inget mer sånt. Han känns rätt stukad och inte med den mentalitet som måste till för att vinna.
Jag tror Max och Piastri har en annan mentalitet som gör att de lite mer kan bli mindre berörda psykiskt när inte allt är optimalt.
Piastri kan nog bli världsmästare. Tufft för Lando nu när Piastri utvecklas så fort mkt pga sin tuffare/kallare mentalitet. Han kör lite så där kliniskt Max numer. Kul!

Grattis till Piastri! Första kurvan med han och Max kommer bli spännande – they don't fear God. :D

En sak som jag finner underhållande (?) är hur vuxna, framförallt män – menar ingen på det här forumet – önskar olycka åt och ibland till och med livet ur förare för att de inte har 'världsmästare-mentalitet' medans de samtidigt är extremt empatiska emot Lewis efter bytet av stall när han .. Jag vet inte, kan jag säga brister? Utan att se ned på honom, det händer de bäste. Då är det bara, 'Åh, han saknar Bono, han längtar hem till Toto, han mår så dåligt, det är så synd om honom .. ' Det är liksom ett andetag från välling och snuttefilt.

Jag tänker att det är ingen bransch-hemlighet att Ferrari är ett gäng clowner (förlåt, @Liander :D ) när det kommer till strategi ibland och att de är iögonfallande dåliga på att agera på när en förare får en förnimmelse, en känsla. Ge dem lite auktoritet att fatta beslut. Lewis måste ju ha vetat vad han gav sig in på? Det känns som att de i princip infantiliserar honom.

Och HUR tror de här personerna att deras vuxenmobbing och de drev som de skapar får förarna och och egentligen hela fandomen att må? Jag såg till exempel att Franco Colapinto hade fått säga till sina argentinska fans att sluta kalla Yuki Tsunoda rasistiska tillmälen på Yukis egna Instagram efter hans läskiga FP-krasch, samtidigt som Jack Doohan har haft en sådan hotbild emot sig, sin familj och sin flickvän av argentiska Colapinto-fans att de behövt beskydd. Nu kommer ju de argentiska fansen med extremt dåligt rykte, så jag är inte förvånad. 😒

Jag som gillar Carlos tycker det är lite småroligt när han tvålar till Ferrari lite. Om än det bara är i kvalen. :D
Ja, Ferrari har ju hållit på med ”Plan B, Plan C, Plan Ö” etc. 😅

Vasseur styrde ju ändå upp rejält där förra året. Så mkt man kan på kortare tid liksom. 😅. Jag tänkte att det blir väl bättre och bättre med honom där. Men nu är det ju nästan på samma nivå som med Binotto.
När Lewis valde att byta så hade de ju iaf bilar som var snabba och Mercedes hade varit som gamla gräsklippare i flera år. Och de hade inte lyssnat på Lewis gällande bilarna heller. Så ser man till det och att han nog är van att folk gör som han vill så tror jag ändå att han trodde han kunde forma Ferrari-campet mer och att han skulle ha snabbare bil.

Det är helt sjukt hur folk kan tjafsa på nivån att man ska hota och vara otrevliga. Känns som att de har problem på personligt plan. Det är ju bara pinsamt!
Bra av Colapinto att säga ifrån iaf!

Alpine gick ut med ett vagt 'kom ihåg att det faktiskt är individer bakom visiret'-statement nu ikväll efter att Jack bett de argentiska fansen att sluta trakassera hans familj. Vart var dem när Jack borde ha blivit stöttad mellan Abu Dhabi '24 och Miami i år? När han fick utstå så mycket spott och spe? Någon gång stängde de kommentarsfältet ett tag för att argentinarna var så otroligt vidriga i kommentarerna. De har gett sig på Yuki Tsunoda med rasistiska tillmälen också nu i samband med senaste tävlingarna.

Och Franco säger precis detsamma som Canapino – 'De är passionerade.' Jag kommer aldrig godkänna våld som ett uttryck för kärlek i mitt liv.

Men vilket kval! Vilka prestationer! 🤯

Ollie Bearman har ett ten place grid penalty för att inte ha anpassat sin körning utifrån röd flagg och Lance Stroll kommer flyttas ned en placering för att ha orsakat kontakt med en annan bil under gårdagen. Dessa bestraffningar är inte beräknade i listan utan det här är hur ordningsföljden såg ut i mål för kvalet:

1000029186.webp

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 514
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka