Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Bukefalos 30 år!

Jag hörde att Kim K dök upp på bild mer än en gång under quali. De lär väl filma henne ännu mer imorgon, i brist på annat 🤪

Mina känslor är lite delade efter qualin. Å ena sidan lite ledsen för Leclerc. :( Å andra sidan skitglad för Antonelli! 🤩 Min förhoppning för säsongen är att höra italienska nationalsången så mycket som möjligt, oavsett om det är för Ferrari eller Antonelli :angel:

Har kollat i efterhand och VAD har jag precis sett? 🤣 Allt och lite till hann hända!

För mig är det känslorna efter quali gånger 1000. Sååååå glad för Kimi Antonelli, men herregud så jag skrek när Leclerc rök. 🙃

Ahmen vad faaaaa-

Alpine har bett om att FIA ska kolla om bilderna som gav Gasly speeding in pit lane-bestraffningen, men ändå. 😪

Kan verkligen inte bestämma mig för om jag gillar när det är såhär mycket drama, eller om det är FÖR mycket drama!!

Jag gillar inte när dramat kommer efteråt såhär, långt efter att podiet ägt rum. Såg att Checo blivit av med P10 och att Alonso fått den, men det känns som att det kommer ta lång tid att gå igenom allt. 😪

Men jaaa, George!! 😍 Då Gasly inte hade självförtroendet i en bil som krängde åt sidan under inbromsning så klev min no. 2 fram och tog pole position.

Startordningen till loppet imorgon blev som följer:

1000100744.webp

Vilket drama i slutet med Max avåkning och gulflaggen! 🤯 Kvalet på Red Bull Ring gick just i mål och resultatet blev som följer:

1. George Russell
2. Charles Leclerc
3. Lewis Hamilton
4. Kimi Antonelli
5. Max Verstappen
6. Lando Norris
7. Oscar Piastri
8. Isack Hadjar
9. Liam Lawson
10. Arvid Lindblad
11. Pierre Gasly
12. Gabriel Bortoleto
13. Ollie Bearman
14. Nico Hulkenberg
15. Esteban Ocon
16. Franco Colapinto
17. Carlos Sainz
18. Alex Albon
19. Sergio Perez
20. Valtteri Bottas
21. Fernando Alonso
22. Lance Stroll

Vilket drama i slutet med Max avåkning och gulflaggen! 🤯 Kvalet på Red Bull Ring gick just i mål och resultatet blev som följer:

1. George Russell
2. Charles Leclerc
3. Lewis Hamilton
4. Kimi Antonelli
5. Max Verstappen
6. Lando Norris
7. Oscar Piastri
8. Isack Hadjar
9. Liam Lawson
10. Arvid Lindblad
11. Pierre Gasly
12. Gabriel Bortoleto
13. Ollie Bearman
14. Nico Hulkenberg
15. Esteban Ocon
16. Franco Colapinto
17. Carlos Sainz
18. Alex Albon
19. Sergio Perez
20. Valtteri Bottas
21. Fernando Alonso
22. Lance Stroll
Tycker det är helt sjukt hur de kunde låta Russell glida förbi på det sättet!!

Tycker det är helt sjukt hur de kunde låta Russell glida förbi på det sättet!!

Även om jag är glad för George på pole så borde det ha varit dubbel gulflagg direkt. Blir dock less på folk som hatar på George för FIA's nonchalans – han gjorde vad som krävdes given den information han hade och följde reglementet. Hade det varit Hamilton, Leclerc eller någon annan hade det varit ett 'genialt drag' att ta pole på det sättet. Säger inte att du gör det men George är redan en av de mest hatade förarna på gridden och detta gjorde det inte bättre. 🫩

Men FIA skiter väl fullkomligt i Max. Vem bryr sig om att George kunde ha tappat kontrollen och drämt rakt in i honom liksom. 🙄

Även om jag är glad för George på pole så borde det ha varit dubbel gulflagg direkt. Blir dock less på folk som hatar på George för FIA's nonchalans – han gjorde vad som krävdes given den information han hade och följde reglementet. Hade det varit Hamilton, Leclerc eller någon annan hade det varit ett 'genialt drag' att ta pole på det sättet. Säger inte att du gör det men George är redan en av de mest hatade förarna på gridden och detta gjorde det inte bättre. 🫩

Men FIA skiter väl fullkomligt i Max. Vem bryr sig om att George kunde ha tappat kontrollen och drämt rakt in i honom liksom. 🙄
Ja exakt. Borde blivit dubbel gulflagg direkt men nu blev det inte det och då gjorde ju Russel korrekt.

Alltså Russell är verkligen inte min favorit, men det är ju liksom inte hans fel att han följer reglerna!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka