Nu när ni nämner Kimi – detta har inte mer än det att göra så jag påstår inte att ni vidmakthåller beteendet alls. Jag håller med om att Kimi kämpade mycket väl, även om jag vill att Russell ska plocka poäng på honom.
Jag hamnade på en intressant video för ett tag sedan där en kvinna pratade om främlingsfientlighet inom F1, där hon tog Isack Hadjar och Kimi Antonelli som motpoler. Hennes poäng var att när Antonelli blir frustrerad/irriterad och tappar humöret så blir han oftast 'babied' (återigen, inte av er) eller i alla fall lyssnad på, samt får massa pepp och sympati av folk som tar honom i försvar, medans Hadjar anses som, 'odisciplerad', 'omogen' och, 'ociviliserad', att han, 'borde sättas på plats'. Att han hade en free trial när han kraschade på formationsvarvet i sitt debutlopp på Albert Park förra året och tröstades av Lewis pappa Anthony Hamilton, men att smekmånaden definitivt är över nu.
Jag önskar att alla hanterades med samma omtanke – både från team och fans – som Kimi. Inte att Kimi ska behandlas sämre. Jag tycker så synd om Isack som måste stå ut med rasistiska tillmälen när han är på sin arbetsplats och på sin fritid, samtidigt känns det som det där postet om George sa, 'They love what you're doing, they are just mad that it's you.'
Jag håller helt med, och har också tänkt på precis det fenomenet just med Antonelli och Hadjar. Det är otroligt tråkigt tycker jag. Har även sett diskussioner om att Lindblad inte alls tagits emot med samma värme som man hade velat se.
Det är helt klart ett problem som dyker upp i sport överlag. Citatet om George är ju så spot on!