Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Bukefalos 30 år!

Uh-oh! Ja, i vägen var han ju definitivt. 😬
Fast det var ju inte hans fel. Han fick infon att Verstappen befann sig på ett cool down lap. Vilket ju var felaktigt. Även V själv höll med där. (Aaah, ser nu att du pratade om en annan incident... Mitt fel som inte läser ordentligt! Jag troode det var Hamilton du beskrev...)

Vilken flopp för obligatoriska dubbla pitstop.
Alltså, jag vet inte. Det gav ju helt klart racet.... karaktär. Jättemärkligt race.
Det har ju verkligen spelat ut sin rätt ur "tävlingsspänningssynpunkt" men ändå är det så högt värderat hos förarna, sa inte Lando något om att det var en dream come true att vinna?

Tyckte att tävlingsledningen verkligen var på alerten hela helgen, snabba och koncisa straff och jag gillade särskilt att de inte lät Mercedes komma undan med den utstuderade "gena för att komma loss"-strategin från Russell.

För övrigt så var det just Monaco GP det allra första F1-lopp jag såg på tv. Måste varit drygt 20 år sen eller så.
Det enda jag minns var att flera bilar körde ihop i starten och gubben som kommenterade bara pratade om olika däckstyper och missade HEEEELT dramatiken på banan :rofl:

Alltså, jag vet inte. Det gav ju helt klart racet.... karaktär. Jättemärkligt race.
Det har ju verkligen spelat ut sin rätt ur "tävlingsspänningssynpunkt" men ändå är det så högt värderat hos förarna, sa inte Lando något om att det var en dream come true att vinna?

Tyckte att tävlingsledningen verkligen var på alerten hela helgen, snabba och koncisa straff och jag gillade särskilt att de inte lät Mercedes komma undan med den utstuderade "gena för att komma loss"-strategin från Russell.
Jättemärkligt!
Men jag fattar varför de försökt göra NÅGOT för att få möjlighet till att det kan ändras om lite i fältet under loppet. Det är ju skittrist att det knappt går att köra om etc.
Känns ju som Monte Carlo-hypen mest bara är baserad på historia och har gått ur tiden.

Tyckte ändå att det var lite roligt när Russel ledsnade. Så hade man väl inte reagerat på någon annan bana. Det säger väl en del.

För övrigt så var det just Monaco GP det allra första F1-lopp jag såg på tv. Måste varit drygt 20 år sen eller så.
Det enda jag minns var att flera bilar körde ihop i starten och gubben som kommenterade bara pratade om olika däckstyper och missade HEEEELT dramatiken på banan :rofl:
Det gör ju så mkt vilka som är kommentatorer också!

Lite knapplån:
Vi ser via F1Tv direkt och tycker de har så himla bra kommentatorer jämt. Han som drar Tec-snacket kan ju vara lite sömnpiller i sitt sätt att prata.
Men övriga är toppen. Jättekul nu att de har en kvinnlig fd strategi-ingengör som både är kunnig, bra på att förmedla saker och lite kul.
David Coulthard är ju jäkligt roligt, kunnig och snabb. Tycker mkt om James Hingecliff och Jolyon Palmer med, kunniga och sköna.

Det låter allvarligt talat inte som att mycket har förändrats om man ser på den svenska sändningen. :D

P8 för mig! 😍 Spännande kval men väntad topp 3 i Spanien i dagens kval. Morgondagens startordning är som följer:

1000029812.webp

P8 för mig! 😍 Spännande kval men väntad topp 3 i Spanien i dagens kval. Morgondagens startordning är som följer:

Visa bifogad fil 168506
Kul för Gasly!

Vi är glada över Piastri. Och även Antonelli.
Kul för Hamilton att hitta det lite bättre med. Och kul med Hadjar!

I quali pratade David Coulthard och Jolyon Palmer om Lewis prestation. Att man lite förväntat sig att han skulle hitta saker mer nu 9 race in. Och undrade om han tappat pga åldern. DH berättade att han slutade för att han kände att han tappade pga åldern. Men han upplever fortfarande att Alonso inte tappat, vare sig reaktionsförmåga eller vilja.
Sen gled de in på jämförelser med team mate i Ferarri kontra Aston Martin. DH trodde att om man satte Allnso i Lecrelcs bil och tvärtom skulle nog Alonso vara bättre. Intressant!
Hade varit så kul experiment att sätta Alonso i en BRA bil nu iom ålder etc. Han har ju bytt stall precis innan bilarna blivit bra mkt. Och tackat nej till Red Bull innan Vettel vann något år senare etc. 😅

Vad tror ni om Cadillac-förare? Vilka blir det?

Nu när man ser hur extremt shitty Red Bulls bil för andra än Max är stärks ju Perez aktier så att säga.
Några viskar ju om Ricciardo med.

Vilket spännande race! Snygg start och lopp av Piastri! 👏
Jääätteroligt att han körde så sakta i omstarten att han mördade Max däck! Han känns så mogen med tanke på hur ung/grön han ändå är. Älskar! 👏

Mindre kul hur Max hanterade det. Och hur han varit i i intervju efter. 👎 Han borde fått mer straff. Om K-Mag fick prickar för sina grejer borde Max fått det nu.
George hanterade det fint i intervju efter. 👏

Jättekul att Hulken för en gångs skull får poäng! Han är ju duktig och sliter som bara den i skitbilar utan reward år efter år. Kul! 🥳

Vilket spännande race! Snygg start och lopp av Piastri! 👏
Jääätteroligt att han körde så sakta i omstarten att han mördade Max däck! Han känns så mogen med tanke på hur ung/grön han ändå är. Älskar! 👏

Mindre kul hur Max hanterade det. Och hur han varit i i intervju efter. 👎 Han borde fått mer straff. Om K-Mag fick prickar för sina grejer borde Max fått det nu.
George hanterade det fint i intervju efter. 👏

Jättekul att Hulken för en gångs skull får poäng! Han är ju duktig och sliter som bara den i skitbilar utan reward år efter år. Kul! 🥳
Jag tror att Max nu bara är en prick från race ban. Men ja, tror inte han och George går på middag snart 😅

Jag tror att Max nu bara är en prick från race ban. Men ja, tror inte han och George går på middag snart 😅
Tror Russel fick ta all frustation över däcken, att bli knuffad av Leclerc först och sen av Russel och så bli tvungen lämna över positionen. En person med lite mindre humör hade säker tagit femte platsen och svurit lite för sig själv, men vi pratar Max allt-eller-inget Verstappen :cool:

Tror Russel fick ta all frustation över däcken, att bli knuffad av Leclerc först och sen av Russel och så bli tvungen lämna över positionen. En person med lite mindre humör hade säker tagit femte platsen och svurit lite för sig själv, men vi pratar Max allt-eller-inget Verstappen :cool:
Det fick mig att tänka på montaget där Nic Cage helt tappar det mer och mer 😂

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar