Fortsättning på manshat

??
Du skriver att den här tråden handlar om mäns problematiska könsroll. (edit: ser att jag läste fel; du syftar på hundtränings/sextråden; men att du i den här tråden vill diskutera den tråden, och inte det ämne som TS vill diskutera, är ju synd)

När jag läser trådstarten, skulle tråden handla om situationer där män råkar illa ut med våld i nära relationer, och uttryck för hat mot män (som grupp).

Jo, tråden har hastigt förvandlats och vänts till att handla om kritik mot TS i allmänhet, och att handla om mäns problematiska beteende.

Men skulle vi inte kunna diskutera det som tas upp i trådstarten?
Eller är det bara TS och jag som ser att det kan finnas sådana problem också, och att de problemen inte förtjänar att bli bagatelliserade?

Det finns absolut strukturella problem i samhället.
Och ökande våldsbenägenhet - eller möjligen "bara" ökande benägenhet om att rapportera om det - är ett sådant problem.
Människor är våldsamma mot varandra, hur minskar vi det?

Människor uttrycker sig illa om varandra - och i det här fallet handlade det om en bloggare (kvinnlig) som upprepade gånger uttrycker sig väldigt hatiskt mot män (må vara att individen syftar på stereotyper eller könsroller).
Hur ska vi komma åt det?
Genom att fortsätta att säga att alla män är problemet?

Män måste ändra på sig för att (i detta fallet) kvinnor ska sluta uttrycka sig hatiskt?

Eller "alla behöver försöka respektera varandra oavsett kön"?

Jag svarade mycket riktigt på ett inlägg som refererar till en diskussion om en annan tråd. Men det är som jag ser det typiskt för @labb och en del andra att inte se/uppfatta grundproblemet.

Ja vore det inte trevligt om det vore de gränslösa männen som för en gångs skull ändrade på sig?
 
Jag tycker att det vore trevligt om du med flera användare tog TS och hans (?) frågeställning på allvar i stället för att fullständigt kapa tråden och vända den till ytterligare en tråd som faktiskt handlar om hur hemska (alla) män är.

Om @labb inte vill anknyta till den andra tråden så är det inte så smart att fortsätta på det spåret själv.

Vill man styra en diskussion så är det lättast att göra det genom att själv diskutera det man vill diskutera istället för att fortsätta svara på det man tycker är OT.

Och varför fortsätta tjata om alla män? Ingen påstår att det är alla män.
 
http://kunskapsbanken.nck.uu.se/nck.../NCK-rapport_prevalens_Vald_och_halsa_www.pdf här finns intressant läsning för den som vill förkovra sig. Utsattheten vad det gäller våld mot män handlar statistiskt sett om en man som våldförsig på en annan man. Pojkar blir oftast slagna av sin pappa medans flickor blir slagna av pappa eller mamma. Samma sak att pojkar nästan uteslutande blir slagna av andra pojkar medan flickor blir slagna av både andra flickor och pojkar. När det kom till våld i nära relationer tyckte jag det var svårt att utröna könstillhörighet på förövarna de referades bara till som partnern.
Kortfattad beskrivning finns här:
http://nck.uu.se/kunskapsbanken/amn...er/mans-utsatthet-for-vald-i-nara-relationer/
 

Liknande trådar

Äldre På ett annat forum jag skriver på ibland, ett mindre vetenskapsinriktat, var det för ett tag sedan en diskussion kring om det skulle...
78 79 80
Svar
1 583
· Visningar
84 874
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp