Forumuppdatering

Woah, vilken chock. Tidigare kunde jag inte komma åt forumet och nu när jag loggar in, känner jag inte igen mig längre. :eek: Kommer nog ta ett litet tag att vänja sig och hitta var allt finns osv.
 
Min favoritfunktion rök :p det var smidigt att klicka ut gardinerna med forumsidorna via mobilen. Det kändes som att det fanns lite mer plats i dessa än den nuvarande och det är ju en bonus för mig som nästan alltid mobilsurfar. Kanske minns jag fel, kanske blev det knas, i värsta fall får jag zooma in.

Det känns modernt i alla fall, det är nice!
Jag skall titta på detta lite senare, kanske jag kan visa den vanliga menyn på mobiler med lite högre upplösning på skärmen och bara visa "Hamburger"-menyn på mobiler med lår upplösning.
 
Jag tror faktiskt att jag gillar det här. Lite mörkare bakgrund (alltså bakom rutorna med inlägg) för att tydligare separera olika inlägg från varandra osv hade dock varit guld värt. Nu känns det som att allt flyter ihop lite för mycket för att det ska bli behagligt att läsa.

Och en sak till! jag vill ha knappen för "svara" och "spara" (ändrade inlägg) allra längst till höger. Nu med förhandsgranskningen längst till höger lär jag klicka fel femhundratrettioelva gånger i veckan :p
Skall försöka komma ihåg detta med bakgrunden, det kan vara en god idé. Just nu låter jag nog alla färger vara.
 
Ser kanonbra ut! Går segt just nu dock, i alla fall från mobilen, men det antar jag är för att det inte är klart än.

Sen har jag ett önskemål. Länken tillbaka till forumkategorin är jätteliten på mobilen, man får sikta rejält för att kunna träffa den (högst upp till vänster i bifogade bilden). Går den att få lite större, så den blir lättare att klicka på?
Det går segt nu, det bör gå fortare när allt är färdigt.
Länken är fortfarande ganska liten, men jag har försökt skapa lite mer plats runt den nu så att risken är mindre att man missar.
 
Jag tycker det är mörkt uppe i det gröna.
Och jag tycker det är lite synd att det är trådstarten som visas under Just nu och inte det senaste inlägget.
Jag skall se om det går att ordna till det lite längre fram. Systemet för dessa saker är helt utbytt, med en del nya funktioner, men eventuellt fattas en del gamla.
 
Färgskillnaden mellan nya och gamla notiser är knappt märkbar så man får titta noga. Det gäller både på mobil och dator. Stjärnan som fanns förut var bra även om den inte försvann direkt när man klickade.

En sak som jag haft problem med ganska länge, men som jag försökt lära mig leva med, är att när jag öppnar länkar i nya flikar, så hamnar jag alltid längst ner på sidan när jag tittar via mobilen, förutom i de fall då jag öppnar en sida i befintligt webbläsarfönster. Även i datorn hamnar jag ofta lite för långt ner på sidan, så jag får scrolla upp, men det blir nästan rätt i alla fall.
 
Jag blir lite sjösjuk på min iphone. När jag scrollar utan att vara inloggad rör sig sidan i sidled om jag inte scrollar helt rakt, och när jag scrollar inloggad rör den sig i höjdled. Ska det vara så?
 
Jag föredrog rullgardinen för att komma till forumen innan då jag till 99% surfar från mobilen. Enklare helt enkelt. Resten ser nytt ut men det är en vanesak så det stör inte mig när jag vant mig :)
Det går lite segt i snabbheten så att säga än tidigare för mig men det är väl något som jag antingen vänjer mig vid eller så tänkte du snabba upp det lite när hela systemet är klart?
 
Jag upptäckte bara den lilla uppdateringen med listen att den var annorlunda inatt, gillade den. Gick nu in på buke via datorn och jag gillar denna uppdatering! Gillar att forumsnamnen är fasta.
 
Jag blir lite sjösjuk på min iphone. När jag scrollar utan att vara inloggad rör sig sidan i sidled om jag inte scrollar helt rakt, och när jag scrollar inloggad rör den sig i höjdled. Ska det vara så?
Det problemet har inte jag, vilken modell har du? Webbläsare? Du har inte råkat zooma? Annars kanske det kan vara värt att rensa cachen, om det är nåt sånt som strular.
 
Det stör mig att Nytt-sidan inte uppdateras när man uppdaterar sidan eller går tillbaka till förstasidan från tidigare sidor. Hade trott att det skulle komma med uppdateringen.
 
Gällande mobilmenyn tycker jag den är MYCKET bättre nu! Drop down-menyer är vidrigt på mobila enheter, speciellt om de är långa och man behöver scrolla, plus att det brukar krävas dubbelklick på rubriker med undermenyer och nä, det är bara pilligt och upplagt för problem.

Så det bytet tycker jag är kanonbra, även om det känns lite ovant just nu.
 
Jag föredrog rullgardinen för att komma till forumen innan då jag till 99% surfar från mobilen. Enklare helt enkelt. Resten ser nytt ut men det är en vanesak så det stör inte mig när jag vant mig :)
Det går lite segt i snabbheten så att säga än tidigare för mig men det är väl något som jag antingen vänjer mig vid eller så tänkte du snabba upp det lite när hela systemet är klart?
Håller med. Tycker det är jobbigare ta mig mellan de olika rummen nu. Via mobilen, har inte varit inne via datorn.
 
Jag blir också sjösjuk! Dvs att bilden förflyttas lite i sidled om man inte scrollar jätterakt. Har iPhone 7.

Annars tror jag att jag gillar det. Men saknar att man inte kan hoppa 10 sidor i taget i långa trådar, och att inte den sidvisningen även finns överst.
 
Satte fikat i halsen.....
Den gråa bakgrunden är ingen större hit om jag ska vara ärlig...

Inte att alla trådar man skrivit i sen senaste uppdateringarna ligger som olästa och dessutom huller om buller tidsmässigt....

Övrigt orkar jag inte just nu kolla upp utan det får jag gå igenom om några veckor eller så.....
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 532
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
6 020
Senast: Mim
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 018
Senast: Lilahnee
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp