Forumuppdatering

Jag blir också sjösjuk! Dvs att bilden förflyttas lite i sidled om man inte scrollar jätterakt. Har iPhone 7.

Annars tror jag att jag gillar det. Men saknar att man inte kan hoppa 10 sidor i taget i långa trådar, och att inte den sidvisningen även finns överst.
På android märker jag inte det, man kan ta tag och dra åt sidan då flyttar det sig lite, skall försöka titta på det senare vad det kan bero på.

Man kan klicka på ex.vis 22 av 22 för en möjlighet att välja vilken sida som helst i tråden. På större skärmar klickar man på de tre punkterna.
 
På android märker jag inte det, man kan ta tag och dra åt sidan då flyttar det sig lite, skall försöka titta på det senare vad det kan bero på.

Man kan klicka på ex.vis 22 av 22 för en möjlighet att välja vilken sida som helst i tråden. På större skärmar klickar man på de tre punkterna.
Jag har också iPhone 7 (surfar med Chrome) och kan inte flytta i sidled även om jag försöker, så det verkar variera.
 
Möjligen skulle det kunna bero på att någon bild/banner eller liknande är för bred och ställer till det.

Verkar inte enkelt att få till visning av senaste inlägg under Just nu, tyvärr. Förhoppningsvis kommer jag fram till en lösning på det längre fram.
 
Nu bör allt gå lite snabbare, sökindexet är färdigkört och lite cachning är åter tillagd för att öka snabbheten. Får för mig att det märks.
 
Möjligen skulle det kunna bero på att någon bild/banner eller liknande är för bred och ställer till det.
Troligtvis nån banner, hände mig nu på en sida, men försvann igen så fort jag gick vidare. Tyvärr kollade jag inte efter orsaken innan jag bytte sida, men ska försöka komma ihåg det till nästa gång om du inte lyckas lösa det ändå!
 
Har iphone 6 och 7, använder Safari på båda. I forumlistan kan jag flytta sidan ca 3 cm åt vänster. När jag ska logga in och skriver lösenordet hamnar markören en bit under rutan där bokstäverna hamnar. Så det är som om storleken inte är optimerad för Safari.
 
Jag antar att det var fler som upplevde det väldigt segt för en stund sedan. Jag fixade lite och det verkar ha tagit mycket kraft av servern.
Användartitlarna känns inte så viktiga längre, nu är de borta från att visas vid varje inlägg.
 
Jag antar att det var fler som upplevde det väldigt segt för en stund sedan. Jag fixade lite och det verkar ha tagit mycket kraft av servern.
Användartitlarna känns inte så viktiga längre, nu är de borta från att visas vid varje inlägg.
Stämmer. Det var extremt segt för ett tag sedan.
 
Har iphone 6 och 7, använder Safari på båda. I forumlistan kan jag flytta sidan ca 3 cm åt vänster. När jag ska logga in och skriver lösenordet hamnar markören en bit under rutan där bokstäverna hamnar. Så det är som om storleken inte är optimerad för Safari.
Kolla om du ser någon banner eller bild eller nåt, som tar upp extra plats när det händer. Jag testade med Safari nu och upplever ändå inte problemet, så det verkar ha med omständigheter att göra.
 
Skulle det bli lite mer kontrast mellan olästa och lästa notiser/PM? :)
Vet inte om det ser annorlunda ut hos er men hos mig är de nya gröna, de "nyliga" vita och de lite äldre gråa. Jag har inget problem att skilja dem åt. Visst skulle man säkert kunna göra någon av dem lite mörkare men blir någon av dem för mörk blir det svårare att läsa pga brist på kontrast mot texten, eller?
 
Dessutom är texten man skriver i inläggen skum, den ser mest grå ut kan den inte göras starkare på nåt vis? Nämen jag kan inte läsa på forumet längre känns det som....
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 532
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
6 020
Senast: Mim
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 018
Senast: Lilahnee
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp