Bukefalos 28 år!

Forumuppdatering

Vet inte om det ser annorlunda ut hos er men hos mig är de nya gröna, de "nyliga" vita och de lite äldre gråa. Jag har inget problem att skilja dem åt. Visst skulle man säkert kunna göra någon av dem lite mörkare men blir någon av dem för mörk blir det svårare att läsa pga brist på kontrast mot texten, eller?
Så är notiserna för mig med, jag hade 5 notiser och då var de vita och de äldre notiserna hade blivit gråa. Tydligt tycker jag iaf :)
 
Vet inte om det ser annorlunda ut hos er men hos mig är de nya gröna, de "nyliga" vita och de lite äldre gråa. Jag har inget problem att skilja dem åt. Visst skulle man säkert kunna göra någon av dem lite mörkare men blir någon av dem för mörk blir det svårare att läsa pga brist på kontrast mot texten, eller?
Är liknande färger på mobilen också, ser knappt skillnad på oläst och läst notis. Kan vara för att färgerna är väldigt lika alternativt ligger väldigt nära varandra i färgskalan så som i nyans. Jag tror inte det är ett megastort steg vi pratar om här, men något som gör det tydligare.

I bilden nedan är den översta notisen läst och den undre oläst.
colours.jpg
 
Vi som är gamla och skumögda ser ingenting...inga rutor som avskiljer på sidan och menyn däruppe är så liten i texten...jag skulle önska att det blir lättare att läsa för oss med taskig syn.
Är inte så jättegammal (tror jag?) men upplever att texten har blivit mindre och med mindre kontrast mot bakgrunden? Har fått zooma rejält för att kunna läsa på laptop.

Och varför hoppar sidan när man skriver? Lätt psykedeliskt :wtf:
 
Är liknande färger på mobilen också, ser knappt skillnad på oläst och läst notis. Kan vara för att färgerna är väldigt lika alternativt ligger väldigt nära varandra i färgskalan så som i nyans. Jag tror inte det är ett megastort steg vi pratar om här, men något som gör det tydligare.

I bilden nedan är den översta notisen läst och den undre oläst.
Visa bifogad fil 13202
Tvärtom hos mig? Nya uppdateringar över, lästa/gamla uppdateringar under. Och färgen ser ut att skilja mer hos mig! Skumt!
 
Det känns väldigt... tomt, på något sätt. Iallafall på min datorskärm, upplösningen gör att det blir mycket extra yta som bara känns som ett stort grått hav. De ljusare färgerna gör det dessutom jobbigare att läsa om man sitter i ett mörkt rum, och det gör nog många av oss som främst är inne här på kvällar.

Jag är inte heller jätteförtjust i att underforumen numer finns i en drop-down meny, det blir en del extra klickande bara för att kolla om det hänt något nytt. Håller också med övriga om att 'just nu' borde visa det nyaste inlägget i en tråd som det var förut.

Plus i kanten för större teckensnitt dock, det blir lite mer lättläst så. Iallafall på min dator, vet inte hur det ser ut för andra.
 
Jag är inte heller jätteförtjust i att underforumen numer finns i en drop-down meny, det blir en del extra klickande bara för att kolla om det hänt något nytt. Håller också med övriga om att 'just nu' borde visa det nyaste inlägget i en tråd som det var förut.
Testa nytt-funktionen! Utropstecknet uppe i menyn. Sen jag upptäckte den har jag nästan aldrig behövt gå in i enskilda forumdelar. Himla smidigt att den dessutom visar när man kollat ikapp det som skrivits sedan man sist var inloggad :up:
 
Testa nytt-funktionen! Utropstecknet uppe i menyn. Sen jag upptäckte den har jag nästan aldrig behövt gå in i enskilda forumdelar. Himla smidigt att den dessutom visar när man kollat ikapp det som skrivits sedan man sist var inloggad :up:
Den har ju funnits ganska länge, i princip flera år? Enda jag använder utom om jag varit borta en vecka eller så.
 
Vill bara informera att jag kommer köra en kvarvarande körning av databasen lite senare i kväll/natt. Jag ville inte köra den i morse då sidan ända hade varit nere ett tag.
Detta innebär att jag stänger ner åtkomsten ett tag, det borde vara ett kortare avbrott än i morse.
 
Dessutom är texten man skriver i inläggen skum, den ser mest grå ut kan den inte göras starkare på nåt vis? Nämen jag kan inte läsa på forumet längre känns det som....
Texten man skriver är utmärkt, tycker jag. Bra kontraster och vilsamt typsnitt. Överhuvudtaget tycker jag att de nya färgerna är vilsamma för ögat, har inget emot det grå.
 
Kolla om du ser någon banner eller bild eller nåt, som tar upp extra plats när det händer. Jag testade med Safari nu och upplever ändå inte problemet, så det verkar ha med omständigheter att göra.
Det är inget som händer, det är där hela tiden. Har adblock.
 
Jag tycker överlag att det var ett riktigt lyft för forumet :up: ! Det var nått litet jag tänkte på som såg lite märkligt ut, men har redan glömt av det :D !

Jo en pytteliten sak! När jag skriver inlägg så är "svara" knappen väldigt ljus, som en icke-klickbar knapp. "Förhandsgranska" är klar i färgerna och med bra kontrast så man ser att den är klickbar direkt.
 
Två tankar från mig:
- Bakåtpilen på svara-knappen känns helt fel. Som en Ångra-knapp istället. Det borde vara en pil framåt eller ingen alls.
- Förut fick man bara upp bevakade trådar med för mig olästa inlägg i när man tryckte på Bevakat. Nu kommer alla trådar upp, även om de inte har nya inlägg. Jag kan se fördelar med det också, men jag skulle vilja ha de med olästa inlägg överst?
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 579
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
6 047
Senast: Mim
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 057
Senast: Lilahnee
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp