Forumuppdatering

Vart tog den horisontella meny vägen? Tycker det var superbra att slippa öppna vänstermenyn hela tiden (mobil)
 
Jag bad om åsikter om den lite tidigare i tråden då några inte riktigt gillar den.
Tänkte att jag provar att återigen ta bort den från de minsta mobilerna, bland annat för att se om det kom in några åsikter :)

Sedan kan jag väl tycka att hamburgermenyn egentligen fungerar minst lika bra, eller?
 
Jag tycker det räcker med menyn till vänster. Nu har jag inte haft ikonerna på min telefon senaste tiden (iPhone SE) men när de kom från första början tyckte jag bara att det var trångt och plottrigt.
 
Det är lite konstigt om du inte kan peta på pilen för att komma till Övrigt-menyn.
Dessutom ser jag alla menyer utan pil om jag testar med iphone 7 upplösning i min webbläsare. Men det kan bero på att olika stora typsnitt används i chrome jämför med iphone.

Lösningen på detta från min sida är troligen att helt ta bort kategorimenyerna på ex.vis iphone 7 och att man då får använde hamburgermenyn längst till vänster, som det var från början.

Är det en ok lösning för dig?
Kan säkert fungera :up:
 
Jag bad om åsikter om den lite tidigare i tråden då några inte riktigt gillar den.
Tänkte att jag provar att återigen ta bort den från de minsta mobilerna, bland annat för att se om det kom in några åsikter :)

Sedan kan jag väl tycka att hamburgermenyn egentligen fungerar minst lika bra, eller?

Tycker den horisontella funkade jättebra, har en liten mobil. Hellre dra lite i sidled än att öppna en lång meny och sen scrolla ner för att öppna en meny till. Det är fler tryck och scrollningar med vänstermenyn, mycket krångligare!
 
Jag har för mig att den kommer ihåg vilka menyer man har expanderat om nu det kan vara en hjälp för minskat skrollande.
 
Jag bad om åsikter om den lite tidigare i tråden då några inte riktigt gillar den.
Tänkte att jag provar att återigen ta bort den från de minsta mobilerna, bland annat för att se om det kom in några åsikter :)

Sedan kan jag väl tycka att hamburgermenyn egentligen fungerar minst lika bra, eller?


Jag vill ha tillbaka knapparna högst upp...
Då kunde sambon hjälpa mej när mina fingrar strejkar...
Till vänster fungerar inte på mobilen då hans fingrar är för tjocka...
 
Men det känns konstigt att det skulle vara svårare med hamburgermenyn till vänster, tycker det är betydligt mer plats där att inte peta fel?
 
Såhär såg det ut nyss när jag gick in på buke från en annan webbsida. Jag kan alltså inte öppna forumen under människosymbolen för jag kan varken klicka eller dra vid pilen...
Visa bifogad fil 15091

Så sker det hos mig också med startsidan. Ibland ser jag allt, ibland inte. Enklast är att jag zomar då och då kan jag klicka ner menyn på gubben, för sid-pilen är inte särskilt responsiv.
 
Det blir fler pet. Med menyn uppe blir det mycket enklare och snabbare
Men det behöver det väl inte bli, ett klick på pilen, klick två på forumet man vill till eller klick ett på hamburger-menyn, klick två på forumet man vill till eftersom den kommer ihåg att man expanderat.

Jag säger inte att hamburgermenyn är bättre, men kanske detta har mer att göra med vad man vant sig vid?

Jag är helt klart öppen för bra argument från båda sidor.
 
Men det behöver det väl inte bli, ett klick på pilen, klick två på forumet man vill till eller klick ett på hamburger-menyn, klick två på forumet man vill till eftersom den kommer ihåg att man expanderat.

Jag säger inte att hamburgermenyn är bättre, men kanske detta har mer att göra med vad man vant sig vid?

Jag är helt klart öppen för bra argument från båda sidor.

Tycker största irritationsmoment är att man ska in i menyn öht istället för att bara klicka direkt på nästa forum.

Är häst-menyn öppen så får jag scrolla nedåt för att se ordet övrigt, klicka på övrigt och sen scrolla lite till när övrigt är öppet för alla se forumen. Samma procedur om övrigt är öppet, dvs scrolla uppåt och sen klicka på häst och så scrolla igen för att se alla forum.
 
Jag bad om åsikter om den lite tidigare i tråden då några inte riktigt gillar den.
Tänkte att jag provar att återigen ta bort den från de minsta mobilerna, bland annat för att se om det kom in några åsikter :)

Sedan kan jag väl tycka att hamburgermenyn egentligen fungerar minst lika bra, eller?
Aha det var därför det såg annorlunda ut. Jag gillar bättre när länkarna är synliga hela tiden, avskyr seriöst drop down menyer.
 
Aha det var därför det såg annorlunda ut. Jag gillar bättre när länkarna är synliga hela tiden, avskyr seriöst drop down menyer.
Nu blev det nog lite begreppsförvirring för mig, tror jag. Hästar och Övrigt är drop down menyer.
Hamburgermenyn är nog mer av en sidomeny.
Är det hamburgermenyn du ogillar på mobiler?
 
Det som jag tycker är ett minus med hamburgermenyn är att den ligger till vänster, hade hellre bytt plats på den och de övriga ikonerna. Den hade då varit mer lättillgänglig under mobilanvändandet - helt enkelt för att jag är högerhänt och använder burgaren mer än de övriga alternativen (sök/notiser etc).

Men det är ju jag det, vet inte hur andra navigerar sig runt mest :)
 
Det som jag tycker är ett minus med hamburgermenyn är att den ligger till vänster, hade hellre bytt plats på den och de övriga ikonerna. Den hade då varit mer lättillgänglig under mobilanvändandet - helt enkelt för att jag är högerhänt och använder burgaren mer än de övriga alternativen (sök/notiser etc).

Men det är ju jag det, vet inte hur andra navigerar sig runt mest :)
Högerhänt å föredrar hur menyerna ligger nu. Använder aldrig menyn till vänster.
 
@Gunnar Jag gillar hamburgermenyn, så extremt mycket mer lättanvänd på mobil än drop down-menyer. Ett önskemål har jag dock och det är att flytta "hem" längst ned istället för högst upp, som den är nu. I alla fall jag använder den betydligt mer sällan än de övriga.
 
Nu blev det nog lite begreppsförvirring för mig, tror jag. Hästar och Övrigt är drop down menyer.
Hamburgermenyn är nog mer av en sidomeny.
Är det hamburgermenyn du ogillar på mobiler?
När jag är inne på mobilen så har jag inga länkar alls i överkanten utan var tvungen att trycka fram dem.
Vad de olika typerna av menyer heter har jag noll koll på jag märkte mest att det skett en förändring
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 440
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
5 990
Senast: Mim
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 958
Senast: Lilahnee
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp