Forumuppdatering

Jag vet inte riktigt om jag förstår exakt vad du ogillar.

Förut var det fem trådar under Just nu. Nu är det sex trådar dock uppdelat på hästar och övrigt. Dessutom är det hela tiden nya om man väljer att läsa en tråd, då det endast är olästa som visas.

Sedan kan man även klicka på "widget"-rubriken och på större skärmar se de senaste inläggen i forumen under eller bara välja det forum som intresserar.

Jag vill verkligen förstå vad det är som kan ha försämrats så försök gärna förklara mera.

Tillägg: Tipsar även om Nytt-ikonen i toppen av sidan den ger 20 nya (Just nu) trådar i taget.
Förut var det lätt att bara klicka på ”just nu” och få upp de senaste trådarna i alla forum. Nu får man istället välja ett specifikt forum. Om jag klickar på hjärtat högst upp eller ”hästar nu” spelar liksom ingen roll, jag slussas vidare till samma sida.

Sen kanske det är jag som är blind men jag fattar inte riktigt var ”nytt” funktionen är. Det enda jag hittar är om jag går via startsidan och klickar på ”visa mer nytt...”. Jag använder iPhone 7 om det spelar roll?
 
Då tror jag att jag förstår bättre, det är Nytt-funktionen du egentligen är ute efter, den bör göra precis det du vill.
Det är inte bra att du inte hittat den, undrar om det kan förbättras lite kanske.

Till vänster om din användarnamns-ikon finns en utropstecken-ikon, peta på den. Fördelen med den är att den alltid är synlig till skillnad från den gamla Just nu-länken.
 
Då tror jag att jag förstår bättre, det är Nytt-funktionen du egentligen är ute efter, den bör göra precis det du vill.
Det är inte bra att du inte hittat den, undrar om det kan förbättras lite kanske.

Till vänster om din användarnamns-ikon finns en utropstecken-ikon, peta på den. Fördelen med den är att den alltid är synlig till skillnad från den gamla Just nu-länken.
Nu på datorn ser jag att det står 'Nytt' vid utropstecknet, det gör det däremot inte på mobilen. Men ja, det är exakt den funktionen jag är ute efter. Tack så mycket! :up:
 
Ibland när jag går in från mobilen så är inte både hjärtsymbolen och människosymbolen framme så man kan klicka ned menyn, utan hjärtat syns och sen är det en pil till höger som känns som man ska kunna trycka på för att få upp båda symbolerna. Det går inte att klicka på den knappen dock. Då får jag klicka upp en meny under hjärtknappen och gå in på ett underforum, och då brukar menyn se bra ut igen. Har en iphone 7 om det spelar någon roll. Har inte läst igenom tråden så jag vet inte om felet redan varit uppe, men skriver ändå. Det händer dock inte varje gång jag går in på sidan.
 
Ibland när jag går in från mobilen så är inte både hjärtsymbolen och människosymbolen framme så man kan klicka ned menyn, utan hjärtat syns och sen är det en pil till höger som känns som man ska kunna trycka på för att få upp båda symbolerna. Det går inte att klicka på den knappen dock. Då får jag klicka upp en meny under hjärtknappen och gå in på ett underforum, och då brukar menyn se bra ut igen. Har en iphone 7 om det spelar någon roll. Har inte läst igenom tråden så jag vet inte om felet redan varit uppe, men skriver ändå. Det händer dock inte varje gång jag går in på sidan.
Tack för info. Det är lite skumt att allt syns ibland och ibland inte, kan det ha att göra med vilken kategori du är inne under?

Jag har funderat på att backa lite ytterligare på att visa symbol-menyerna på de mindre mobilerna och då enbart ha hamburger-menyn.

Vad tycker ni?
 
Tack för info. Det är lite skumt att allt syns ibland och ibland inte, kan det ha att göra med vilken kategori du är inne under?

Jag har funderat på att backa lite ytterligare på att visa symbol-menyerna på de mindre mobilerna och då enbart ha hamburger-menyn.

Vad tycker ni?
Det är oftast när jag är inne på startsidan tror jag. Verkar vara lite random om det syns eller inte tyvärr, men ser jag något samband får jag återkomma :).
 
Såhär såg det ut nyss när jag gick in på buke från en annan webbsida. Jag kan alltså inte öppna forumen under människosymbolen för jag kan varken klicka eller dra vid pilen...
A407B50D-FE92-4DA5-8C83-E77C1D59BBE6.png
 
Är inloggad från en dator för första gången sen forumuppdateringen och det ser verkligen jättemärkligt ut. Är det meningen att det ska se ut såhär? Bilden är från överst på denna sida:
 

Bifogade filer

  • Skärmavbild 2018-05-19 kl. 00.28.54.png
    Skärmavbild 2018-05-19 kl. 00.28.54.png
    108,9 KB · Visningar: 69
Såhär såg det ut nyss när jag gick in på buke från en annan webbsida. Jag kan alltså inte öppna forumen under människosymbolen för jag kan varken klicka eller dra vid pilen...
Visa bifogad fil 15091
Det är lite konstigt om du inte kan peta på pilen för att komma till Övrigt-menyn.
Dessutom ser jag alla menyer utan pil om jag testar med iphone 7 upplösning i min webbläsare. Men det kan bero på att olika stora typsnitt används i chrome jämför med iphone.

Lösningen på detta från min sida är troligen att helt ta bort kategorimenyerna på ex.vis iphone 7 och att man då får använde hamburgermenyn längst till vänster, som det var från början.

Är det en ok lösning för dig?
 
Är inloggad från en dator för första gången sen forumuppdateringen och det ser verkligen jättemärkligt ut. Är det meningen att det ska se ut såhär? Bilden är från överst på denna sida:
Nej, så skall det verkligen inte se ut. Har inte fått några andra rapporter om liknande. Försvann det sedan, har du provat med att hårdladda om sidan?
 
Nej, så skall det verkligen inte se ut. Har inte fått några andra rapporter om liknande. Försvann det sedan, har du provat med att hårdladda om sidan?

Vet inte riktigt vad hårdladda betyder :D Men idag efter att datorn varit avstängd under natten ser det likadant ut.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 456
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
5 993
Senast: Mim
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 971
Senast: Lilahnee
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp