Delvis har du väl rätt. Från början så var det han som ville flytta hit. När han inte har sonen, är han här JÄMT. Det var hans initiativ att vi skulle bo ihop och han som vill vara här. Jag vill gärna vara sambo (eller ville..) med honom, men då måste han sälja sitt hus vilket han inte engagerar sig i. Så det huset står mer eller mindre tomt 8 mil bort. Sonen bor med sin mamma cirka 15 min från mig... Och när de umgås så är de i partners hus. Han tycker inte sonen kan komma hit för det är 'tråkigt' för honom... Men på dating stadiet var han här flera gånger och då verkade det inte tråkigt. Jag tänker att det löser sig väl också med kompisar, ålder, mer frihet osv ju äldre man blir.. om man faktiskt vistas på en plats. Jag vet varken ut eller in. För när jag har föreslagit ett upobrott (vilket verkligen inte skulle vara lätt för mig) så säger han att han INTE vill det. Jag undrar om jag bara är en bekvämlighetsinrättning i hans ögon?
Nu kommer jag skriva det jag alltid gör när det kommer till den här typen av trådar.
Gör din partner ditt liv enklare, roligare och bättre?
Är han en tillgång och en trygghet i ditt liv, någon du litar på, kan prata om allt med och känner att du verkligen kan vara dig själv tillsammans med honom?
Är svaret nej på någon av de frågorna så är han inte värd att ha en relation med.