Förvara vintertäcken i vakuumpåsar?

Sparrisen123

Trådstartare
Det är säkert en jättekorkad fråga, men kan man göra det? Luftar det till sig snabbt när man behöver det eller måste det ligga ett tag för att bli luftigt och värmande igen? Tänker eftersom man ju suger ut all luft ur påsen, så måste ju fodret i täcket tryckas ihop och bli mindre varmt. Men fluffar det till sig direkt/på kort tid är det ju inga problem... Någon som vet?

Sv: Förvara vintertäcken i vakuumpåsar?

Det vore helt underbart om man kunde förvara alla sorts täcken
i sånna påsar då de tar så mycket plats!! :banana:

Ja, eller hur!
Fleecetäcken och regntäcken och såna lär ju inte vara något problem, men just tjockare vintertäcken (och stalltäcken) är de jag funderar på. Och det är ju också de som tar mest plats :p

Ett vanligt täcke du har i sängen fluffar upp sig så fort påsen öppnas. Borde vara samma med hästtäcken ;-) vilken ypperlig idé för övrigt!! Prova :-) det ska jag göra :-D

Fast å andra sidan, hur länge ligger dessa duntäcken i butik?
Det kanske dröjer 2-4 veckor från den dag de vakuumförpackas på fabrik till den dag de packas upp hos kund. Under den lilla period hinner täcket kanske inte blir så tilltryckt.
Ett hästtäcke var fodring får ligga i en vakuumförpackning i kanske 8-9 månader tar mer stryk och får kanske inte tillbaka sin "fluffighet" lika bra som ett duntäcke.

Mina täcken har överlevt! Både ett vintertäcke och thermotäcke. Ingen skillnad alls från när ajg stoppade i dom i påsarna! Rekommenderas varmt!

Jag hade vanliga täcken som låg i över ett år. Det var det jag syftade på. Kan inte tänka mig att det spelar någon roll hur länge de ligger. Eftersom de ligger i vakuum lär de suga i sig iaf :-)

*kl*

Har ni något tips på bra påsar? Har provat tre olika och inget av dem går att återanvända.... De håller tätt första omgången, men inte andra.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 322
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 874
Senast: lizzie
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 652
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 689
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka