fota hästar

Sv: ridhusbilder med systemkamera

Oj. Jag var nog lite otydlig i min fråga...
jag antog att du använder autofokusen.. det jag undrade var om du fokuserar på hindret först, sen hämtar in hästen och knäpper när hästen är i rätt läge över hindren eller om du använde focus C.. som focuserar om hela tiden så kan du följa med hästen hela tiden utan att först fokusera på hundret.

Jag tycker att det första är bäst vid dåliga ljusförhållanden, och det andra är väldigt smidigt vid utomhusfotning med bra ljus:)

Kul att du börjar fastna ordentligt :D

jag använde AF-C och följde med hästen hela tiden, tyckte att det blev bäst så
längtar till nästa hoppträning så att jag kan träna med på att fotta :D

klart det är så för de allra mest optimala... vid porträtt tar jag den tiden på mig... på hoppbana har jag inte den tiden :D jag rör mig mycket över banan när jag fotar för att få lite olika vinklar och flera språng. Roligare än att bara ha typ två bilder på vaje ekipage:laugh:

Jag har varit och klämt på en 700 :angel:
men har aldrig fotat med stora sensorn. Om jag får vara frågvis, vad är det som gör att du gillar fullformat? Blir ju lite dyrare när jag inte kan föra över mina nuvarande objektiv... men samtidigt så blir ju d80:n kvar i vilket fall :laugh:

ok då är jag med :)
prova att först fokusera på hindret och hämta in hästen sedan.
Använder man FokC så upplever jag att den inte hinner med lika bra och det blir lite sämre skärpa.
Prova båda och berätta gärna hur det gick sen :idea:
jättekul att utvexla erfarenheter tycker jag :D

*KL*
Skulle 50mm/1,8 funkar i dunkla skogsmiljöer + gråa trista dagar?

ok då är jag med :)
prova att först fokusera på hindret och hämta in hästen sedan.
Använder man FokC så upplever jag att den inte hinner med lika bra och det blir lite sämre skärpa.
Prova båda och berätta gärna hur det gick sen :idea:
jättekul att utvexla erfarenheter tycker jag :D

oki :)
men ska jag använda FokC ändå när jag fokuserar på hindret?
alltid kul att få en massa tips att testa när man är nybörjare :)

Nej du håller in AF knappen och ställer om till F-A tror jag väl det står. Och så fokuserar du på hindret och medans du håller in knappen så hämtar du in hästen och följer med i hästens rörelse :)

Nej du håller in AF knappen och ställer om till F-A tror jag väl det står. Och så fokuserar du på hindret och medans du håller in knappen så hämtar du in hästen och följer med i hästens rörelse :)

Aha, det ska jag absolut tesa nästa gång:laugh:

Menar juh så klart att om hon behöver zooma så behövs en annan glugg juh :angel::D

Nu ska vi inte vara sånna :p

Första gången jag försöker fota lite mer i ridhus :)

Dressage_Show_by_Tarjeis.jpg

Dessa tog min kompis i ridhus, dock med min kamera och jag ställde in inställningarna.

Kamera: Nikon d60 m. kitobjektivet Nikkor 18-55
ISO-: 1600
Bländartal: F/5,6
Exponeringstid: 1/200sek.

27585274.jpg

27585275.jpg

27585276.jpg

27585277.jpg

Åh, så fin hon blivit, stora tjejen! :love:

Erat ridhus är så himla fotovänligt, avis på den delen... :angel:

kl

"Ridhus" a la Scandinavium.... :angel:

26341362.jpg

26341365.jpg

26349126.jpg

26349136.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sett väldigt vackra foton på hundar i diverse trådar här på Hund.:love: Och jag kommer inte ens i närheten med att lyckas fota...
Svar
11
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
IT & mobiler Jag sökte och hittade två gamla trådar, men jag tyckte att jag trots allt kunde göra en ny. Har varit systemkamera-ägare i lite drygt... 2
Svar
20
· Visningar
2 921
Senast: Breaktown
·
IT & mobiler Hej! Jag vet att det finns en hel del duktiga fotografer här och jag skulle behöva lite hjälp! Efter att ha köpt en digital...
Svar
19
· Visningar
3 003
Senast: Domenico
·
M
IT & mobiler Jahaja, jag ska som så många andra köpa systemkamera utan att vara så speciellt kunnig... ;) Funderar då på några olika kameror (de...
Svar
15
· Visningar
1 715
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka