Fotbolls VM

Jag är tveksam till att hänga ut folk egentligen men de som fegt gömmer sig och spyr ut sitt hat borde dras fram ur mörkret. Hur kan man kalla sig stolt svensk och sedan solka ner Sverige på det här sättet? De är inga fans eller ens nationalister utan bara vidriga rasister. Alla som ojar sig så om Sverige och hur dåligt det är här, det är vad som händer nu mot Duranz som gör Sverige dåligt.

Det minsta som borde hända är att deras gula och blå tröjor ska åka av direkt för de är inte riktiga svenskar. Oberoende av hur många släktled deras förfäder har råkat bo här i vårt Sverige.

Nu hoppas jag att Duranz gör hat trick mot Mexiko och skjuter Sverige till åttondelsfinal :up:

Kan jag tillägga utan att kallas rasist, fuck Tyskland. Heja Sverige nu tar vi Mexiko. Jag ska gå och äta fajitas för att förbereda hur Sverige käkar upp Mexiko. :sneaky:
 
Jag är tveksam till att hänga ut folk egentligen men de som fegt gömmer sig och spyr ut sitt hat borde dras fram ur mörkret. Hur kan man kalla sig stolt svensk och sedan solka ner Sverige på det här sättet? De är inga fans eller ens nationalister utan bara vidriga rasister. Alla som ojar sig så om Sverige och hur dåligt det är här, det är vad som händer nu mot Duranz som gör Sverige dåligt.

Det minsta som borde hända är att deras gula och blå tröjor ska åka av direkt för de är inte riktiga svenskar. Oberoende av hur många släktled deras förfäder har råkat bo här i vårt Sverige.
Jag tycker de borde få böter eller allra helst straffarbete, typ plocka skräp eller rensa ogräs :up: något som faktiskt drabbar dom direkt framförallt om det upprepas
För tyvärr tror jag att de delvis är ute efter uppmärksamhet och de får de ju på ett snedvridet sätt.
 
Jag är tveksam till att hänga ut folk egentligen men de som fegt gömmer sig och spyr ut sitt hat borde dras fram ur mörkret. Hur kan man kalla sig stolt svensk och sedan solka ner Sverige på det här sättet? De är inga fans eller ens nationalister utan bara vidriga rasister. Alla som ojar sig så om Sverige och hur dåligt det är här, det är vad som händer nu mot Duranz som gör Sverige dåligt.

Det minsta som borde hända är att deras gula och blå tröjor ska åka av direkt för de är inte riktiga svenskar. Oberoende av hur många släktled deras förfäder har råkat bo här i vårt Sverige.

Nu hoppas jag att Duranz gör hat trick mot Mexiko och skjuter Sverige till åttondelsfinal :up:

Kan jag tillägga utan att kallas rasist, fuck Tyskland. Heja Sverige nu tar vi Mexiko. Jag ska gå och äta fajitas för att förbereda hur Sverige käkar upp Mexiko. :sneaky:
"
En mycket läsvärd artikel om svenskhet och vem som räknas som svensk. Något lång men verkligen värd att lägga ner tid på.

"Frågeställningen i rubriken ovan är naturligtvis absurd. Grotesk. Men blir den mer rimlig om vi talar om trettionde generationens invandrare? Inte? Tionde generationen då? Ok vad sägs om andra eller tredje generationens invandrare? JO! Då, plötsligt, har frågeställningen förvandlats till ett helt normalt språkbruk.

Eller känns det först olustigt om du tänker på att kronprinsessan Victoria och hennes dotter Estelle också hamnar i de kategorierna? /.../

Och undrar du vad du skall kalla människor i Sverige om du vill härleda att de har ett ursprung som inte enbart är svenskt? Varför inte kalla dem för människor med ”utländskt ursprung i familjen”?

När skall vi klara av att uttrycka en underförstådd reservation för svenskheten hos människor som har fötts här, blivit svenska medborgare direkt och levt hela vårt liv här? När skall det bli lika självklart att kalla dem för svenskar och samtidigt kunna se att de människorna samtidigt kan vara så mycket annat, utan att det ena påverkar det andra?

Dagens politiska utveckling ser ut att skjuta upp dagen då vi utan att tveka kan tala om ”oss svenskar” utan att samtidigt definiera ”de där andra som inte riktigt är som oss”."

https://motargument.se/2018/06/24/ar-den-femtiofjarde-generationens-invandrare-riktiga-svenskar/ "
 
Jag har inte följt debatten, har ingen aning om vad som hände i matchen och bryr mig egentligen inte.
Men hur fan kan man sprida så mycket hat?!
Det är också en mycket bra fråga. Sverige förlorade en match och det avgörande målet gjordes på en frispark. Och? Blattejävel och självmordsbombare? Och hot mot hans familj?

(Dessutom undrar jag vad hatarna tänker att han borde gjort. Släppt in tysken framför mål så att han gjort mål där i stället? I så fall hade väl Durmaz fått skit för det också, för att han inte stoppade honom)
 
Det är också en mycket bra fråga. Sverige förlorade en match och det avgörande målet gjordes på en frispark. Och? Blattejävel och självmordsbombare? Och hot mot hans familj?

(Dessutom undrar jag vad hatarna tänker att han borde gjort. Släppt in tysken framför mål så att han gjort mål där i stället? I så fall hade väl Durmaz fått skit för det också, för att han inte stoppade honom)
Ja att dra in familj och eventuella barn :eek: då borde man verkligen få straffarbete :mad:
 
Det är också en mycket bra fråga. Sverige förlorade en match och det avgörande målet gjordes på en frispark. Och? Blattejävel och självmordsbombare? Och hot mot hans familj?

(Dessutom undrar jag vad hatarna tänker att han borde gjort. Släppt in tysken framför mål så att han gjort mål där i stället? I så fall hade väl Durmaz fått skit för det också, för att han inte stoppade honom)
Nä alltså, visst, optimalt skulle han ha sett sig om och konstaterat att han inte var ensam = inte värt att dra på sig en frispark. Men det var ju långt ifrån det enda misstaget som gjordes den matchen, liknande misstag görs ju hela tiden. Det var ju ren otur för honom att det blev mål just då. Eller snarare tur för Sverige att Tyskland inte gjort mål på någon av alla andra frisparkar de fått, för det hade de mycket väl kunnat göra. Tyskland vann för att Tyskland var bättre. Punkt. Det var bra gjort av Sverige att hålla 2-1 målet borta så länge som de gjorde.
 
Nä alltså, visst, optimalt skulle han ha sett sig om och konstaterat att han inte var ensam = inte värt att dra på sig en frispark. Men det var ju långt ifrån det enda misstaget som gjordes den matchen, liknande misstag görs ju hela tiden. Det var ju ren otur för honom att det blev mål just då. Eller snarare tur för Sverige att Tyskland inte gjort mål på någon av alla andra frisparkar de fått, för det hade de mycket väl kunnat göra. Tyskland vann för att Tyskland var bättre. Punkt. Det var bra gjort av Sverige att hålla 2-1 målet borta så länge som de gjorde.
Precis. Och ingen kan ju säga att Tyskland inte förtjänade att vinna. De var ju bättre hela matchen igenom. Dessutom var de en man mindre när det avgörande (skitsnygga) målet gjordes.

Men det hade ÄNDÅ varit så häftigt om Sverige skickat hem världsmästarna :arghh:
 
Hoppar in och berättar att sambon och jag ställde väckarklockan på 04 på söndagsmorgonen här och gick upp för att se sverige - tyskland
Det var verkligen värt att gå upp för, vilken match det var :nailbiting: även om Tyskland verkade ha bollen 80% av matchen och Sverige hade otroligt tur många gånger. Synd att vi inte fick den första frisparken, tycker den var solklar. Och en klantig tackling som gav en frispark på slutet där...

Jag frågade mina tyska kompisar här i Aus om dom har större mål i Tyskland eftersom bollarna kom vinande men så många gick utanför :p
Nä, Tyskjvln var värd att vinna
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp