Fotbolls VM

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 783
  • Visningar Visningar 35 185
Ända sedan matchen började så har jag varit grymt sugen på belgiska våfflor!

Men jag tycker att Fellaini borde bytas ut. Han ser ut att dagdrömma 9 gånger av 10 som bollen passerar honom.
Jag hör bara Fredrik Backman i huvudet vrålande Fellaini för helvete! Brukar låta så på Backmans Twitter när Man U spelar.

Jag hör bara Fredrik Backman i huvudet vrålande Fellaini för helvete! Brukar låta så på Backmans Twitter när Man U spelar.

Nu är han mer på tårna. Men frågan är om han inte snart blir utbytt ändå.

Belgien känns som Sveriges sista match. Blir det skott på mål så går bollen tio meter över.

Nja, hade ju kunnat resultera i friläge, i princip. 2 mot 1 i alla fall och det var klart spelhindrande. Jag menar alltså inte att det var felaktigt dömt, det var helt korrekt, men det är ju en klen tröst för fransmännen att få en frispark istället för friläge, liksom. :) Det jag menar med att det känns snålt, känslan för de ”utsatta”, alltså.
Ah du tänker så :) Jag tänker att om fransosen stått upp istället för att ramla så hade han haft sitt friläge (det ska liksom inte vara omöjligt att stå upp i sådana situationer :D)

Ah du tänker så :) Jag tänker att om fransosen stått upp istället för att ramla så hade han haft sitt friläge (det ska liksom inte vara omöjligt att stå upp i sådana situationer :D)
Nja, just när man springer i full fart och nån kommer bakifrån krävs det extremt lite för att ramla, faktiskt. :) Och även om man skulle lyckas stå tappar man såpass mycket fart och balans att den bakom har stor chans att hinna ikapp.

Nja, just när man springer i full fart och nån kommer bakifrån krävs det extremt lite för att ramla, faktiskt. :) Och även om man skulle lyckas stå tappar man såpass mycket fart och balans att den bakom har stor chans att hinna ikapp.
Nja, jag håller inte riktigt med att det krävs så lite. Jag menar, handbollsspelare och rugbyspelare lyckas ju så det borde inte vara omöjligt även för fotbollsspelare :D

Jag har inte kollat så mycket på fotboll senare år, så mitt öga är minst sagt otränat - men visst var det här väldigt ettrigt på slutet?

Jag har ridit medryttarhästen idag så jag såg inte matchen (häst går ändå alltid först :D) men lyssnade på radion. Vet inte om kormmentatorerna inte förmedlade känslan eller om jag helt enkelt mentalt stängde av fotbollen medan jag grejade men jag upplevde inte alls matchen som så intensiv som man kan tänka sig en semi i VM borde vara?

Fast det där är ju unikt för fotbollsspelare :p. Precis som @Killaloe så är det ju inga problem för handbollsspelare, rugbyspelare eller footyspelare att hålla sig på benen fast någon snuddar dem.

Jag har hört den där förklaringen massa gånger och I do not buy it.

Fast det där är ju unikt för fotbollsspelare :p. Precis som @Killaloe så är det ju inga problem för handbollsspelare, rugbyspelare eller footyspelare att hålla sig på benen fast någon snuddar dem.

Vissa fotbollsspelare klarar det också bra. Tyvärr i minoritet. Neymar var VMs kung i att vrida sig i dödsångest efter knapp touch för att sedan 15s senare göra superb djupledslöpning i 100 metersfart.

Samtidigt är exempelvis tröjdragning extremt spelförstörande och förstärks det inte, missas det ofta.

Med VAR skulle man kunna införa nolltolerans mot tröjdragningar, automatiskt gult kort.

Vissa fotbollsspelare klarar det också bra. Tyvärr i minoritet. Neymar var VMs kung i att vrida sig i dödsångest efter knapp touch för att sedan 15s senare göra superb djupledslöpning i 100 metersfart.

Samtidigt är exempelvis tröjdragning extremt spelförstörande och förstärks det inte, missas det ofta.

Med VAR skulle man kunna införa nolltolerans mot tröjdragningar, automatiskt gult kort.
Om det inte kan låta bli att dra varandra i tröjorna får de boxhandskar på sig ;)

Handbollsspelare har sällan motståndarna bakom sig på det sättet, rugbyspelare har ju ett helt annat närkampsspel.

Jag säger inte att ingen faller lätt, det har ju avhandlats tidigare. Men springer man i maxfart behöver det inte krävas mycket för att rubba balansen helt. Sen kämpar de självklart inte för att stå upp om de inte tjänar på det, det är dock för mig inte motsatsen till att ”ramla lite väl lätt”. :)

Handbollsspelare har sällan motståndarna bakom sig på det sättet, rugbyspelare har ju ett helt annat närkampsspel.
Jag vill nog påstå att du har fel ;)
Generellt så skulle handbollsspelare tjäna på att ramla i sådana situationer (rött kort på motståndaren plus straff) om dom satte det i system och det händer ofta att sådana situationer uppstår på plan - men ändå kämpar folk för att hålla sig på fötter på ett helt annat sätt än inom fotbollen :)

Så för att återknyta till gårdagens match tycker jag verkligen inte att det ska vara annat än gult kort för hade spelaren velat är jag rätt säker på att han hade kunnat stå upp :)

Jag har ridit medryttarhästen idag så jag såg inte matchen (häst går ändå alltid först :D) men lyssnade på radion. Vet inte om kormmentatorerna inte förmedlade känslan eller om jag helt enkelt mentalt stängde av fotbollen medan jag grejade men jag upplevde inte alls matchen som så intensiv som man kan tänka sig en semi i VM borde vara?
Den var inte alls speciellt intensiv. 22 frisparkar och enstaka gula kort. Tråkig tyvärr, hade väntat mig mer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka