Status
Stängd för vidare inlägg.
Fin kväll :)
20200514_213528-01.jpeg
 
Det är isen som håller på gå här uppe :)
Det var is! :eek: Ja trodde de va nått annat, för tänkte vi är ju i maj å de har varit varmt, glömde bort den där lilla detaljen att vårt avlånga land har lite kallare klimat längre norrut å att alla inte bor i söder. :angel: Går å gömmer mig i skamvrån nu. 🙈
 
Vad använder du för kamera och objektiv? :)
Har en Nikon D90 och objektivet på dessa bilder är ett Sigma 18-50mm, f2.8 med macro. Det är en äldre version och de nyare är säkert mycket bättre men fick tag på det begagnat för typ 800 spänn och det är vad studentbudgeten tillät.
Har ett Nikon 70-300mm, f4-5.6 som jag ofta har till hästarna, hade så gärna önskat mig en ännu bättre telezoom och med större bländare men det får bli senare 😅
 
Har en Nikon D90 och objektivet på dessa bilder är ett Sigma 18-50mm, f2.8 med macro. Det är en äldre version och de nyare är säkert mycket bättre men fick tag på det begagnat för typ 800 spänn och det är vad studentbudgeten tillät.
Har ett Nikon 70-300mm, f4-5.6 som jag ofta har till hästarna, hade så gärna önskat mig en ännu bättre telezoom och med större bländare men det får bli senare 😅
Jaha en Nikon. Är de nu ja ska ställa mig till den där kören Canon vs Nikon för jag har en Canon själv? 🙈😂😂😂

Fast seriöst av det lilla ja fotat me en Nikon verkar de ändå rätt schyssta oavsett va folk säger. 👍🏻
 
Jaha en Nikon. Är de nu ja ska ställa mig till den där kören Canon vs Nikon för jag har en Canon själv? 🙈😂😂😂

Fast seriöst av det lilla ja fotat me en Nikon verkar de ändå rätt schyssta oavsett va folk säger. 👍🏻
Vad är det folk säger? :laugh:

MVH
Någon som fotade hela tonåren med en olympus, fick ärva en fuji av pappa för några år sedan och nu ärvde sambons Nikon förra året aka för studentfattig för att välja själv :rofl:

EDIT: jag har dock fortfarande problem med att hitta var sjutton jag ändrar var fokus ska vara, något har ju gjort tydligen för ett tag sedan hoppade den ner och och är i botten av bilden. Så den gör det lite klurigare för mig när jag fotar onekligen 🙈
 
Vad är det folk säger? :laugh:

MVH
Någon som fotade hela tonåren med en olympus, fick ärva en fuji av pappa för några år sedan och nu ärvde sambons Nikon förra året aka för studentfattig för att välja själv :rofl:

EDIT: jag har dock fortfarande problem med att hitta var sjutton jag ändrar var fokus ska vara, något har ju gjort tydligen för ett tag sedan hoppade den ner och och är i botten av bilden. Så den gör det lite klurigare för mig när jag fotar onekligen 🙈
Fokus ändrar du genom att trycka in slutaren halvvägs, sen använder du pilarna för att flytta runt fokusmarkören. Mvh också nikon D90 :D

(ang Nikon/Canon så är det bara de två största tillverkarna, båda är förmodligen exakt lika bra men folk har tydligen ett inneboende behov av att kriga om vilket som är bäst)
 
Fokus ändrar du genom att trycka in slutaren halvvägs, sen använder du pilarna för att flytta runt fokusmarkören. Mvh också nikon D90 :D

(ang Nikon/Canon så är det bara de två största tillverkarna, båda är förmodligen exakt lika bra men folk har tydligen ett inneboende behov av att kriga om vilket som är bäst)
Åh, tack! Jag har letat igenom hela menyn och undrat om det är jag som är lost :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 913
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp