Fråga till ensamboende

När jag bodde själv tror jag att det handlade om 35% för el, lån, avgift osv. Jag jobbade dock inte heltid på den tiden.
 
Hyran är drygt 22% men då har jag inte räknat in el, bredband eller hemförsäkring. Det blir en del mer då.
Känns rimligt, jag vill inte bo upp alla mina pengar men också ha en tvåa med inglasad balkong.
 
@tornblomma jag fick tydligen 615000% först. Det är ungefär som det känns. :rofl:💸💸💸:rofl:


confused-drew-scanlon-blinking-x6ae0pugzh26bd4q.gif
 
Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende?

Själv lägger jag 43% av min inkomst på hyra.

Endast svar från personer som ej bor med partner önskas :)

https://www.raknare.net/matematik/rakna-ut-procent Om ni liksom jag är matematiskt utmanad :D

Detta ar mycket relevant for mig da jag ar pa gransen att forsoka kopa i nulaget

Lagger i nulaget 18.3% av nettoinkomst pa hyra och rakningar (el, varme, vatten, tv avgift, sophamtning)

Kommer efter kop nog att lagga runt runt 48% pa huslang och samma rakningar. Kommer dock kunna hyra ut ett rum i lagenheten, vilket skulle ungefar halvera kostnaden. Kommer nog gora detta pa deltid, for att balansera ekonomi och privatliv.
 
Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende?

Själv lägger jag 43% av min inkomst på hyra.

Endast svar från personer som ej bor med partner önskas :)

https://www.raknare.net/matematik/rakna-ut-procent Om ni liksom jag är matematiskt utmanad :D
Årskostnaden för bolån, renhållning, el, va, sotning och villahemförsäkring utslaget på 12 månader utgör ca 17% av min inkomst efter skatt. (Räknar så för att ffa el diffar enormt mellan sommar/vinter.)

Sen behöver jag ju lägga undan för renovering och underhåll etc av fastigheten också men det har jag inte räknat med här.
 
Kan inget om procent osv men får kanske ut 23400kr efter skatt. Min hyra går på 6800kr :) Men då är det bara hyran jag räknar med och i den ingår värme och vatten.
 
32% räknar då in avgift, bostadslån (minus ränteavdrag) och försäkring.

Har sjukpenning.
 
Jag har egen gård. I lån, amortering, försäkring, el, sotning, tömning av septitank etc så lägger jag ca 38% av min bruttolön på boendet.

Ska jag lägga till renoveringar, reparationer och annat så blir det ju mer, men själva driftskostnaden blir 38%.
 
32% om jag räknar endast hyran. El och försäkring tillkommer. Lån har jag ej.
Har räknat på nettoinkomsten.
 
Bara 2023 års hyra och min nuvarande lön (utan skift 🥹) är 25%. Men sedan tillkommer el (den drar lite mycket och jag har valt elavtal efter värderingar och inte lägstapris), hemförsäkring, internet via fiber vad jag kommer på nu. Och så medlemskap i hyresgästföreningen.
 
30-35% av nettoinkomst, på ett ungefär, bitvis variabel lön, orkade inte beräkna så noggrant. Inräknat var månadsavgift, ränta, amortering, el, bredband, avfall och försäkring.
 
17 % av nettoinkomsten på månadslönen (så har ej räknat med bonusen som betalas ut årsvis) om jag räknar med min lägenhet efter ränteavdrag. Sen har jag en stuga också men det är inte mitt primära boende.
 

Liknande trådar

Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 324
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 189
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 901
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 161
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp