Fråga till ensamboende

Ca 30 % av nettoinkomsten om jag inkluderar parkering, bredband, hemförsäkring och hushållsel. Värme och vatten ingår. Bor i hyresrätt, stor etta på 46 kvadratmeter.
 
Knappt 50% just nu, bostadsrättsvilla (räknar då in lån, avgift, värme, vatten, el, sophämtning, internet etc). Kan vara så att det egentligen är närmre 45%, har dålig koll på vad jag får ut ”egentligen” pga barn på förskola och har därför nog inte fått en full lön sen jag flyttade hit. 🙃

Större delen av kostnaden är lånet dock, som ju är rätt dyrt nu då jag köpte i höstas.
 
Vad räknas som boende? Inklusive el, gas, försäkring, internet och liknande avgifter ligger jag nog runt 50%. Bor i en rymlig etta med "trädgård".
 
Räknar jag bara kallhyra så lägger jag va 13%. Lägger jag till högt uppskattad el hamnar siffran på va 20%.
 
30-35% beroende på hur bra lönen blir. Bolån till bank och förälder, avgift, el, hemförsäkring inräknat. Bostadsrätt med billigt gruppavtal på elen och med internet inbakat i avgiften :)
(Sambon har kvar sin lägenhet ännu så vi betalar respektive boende som om vi var ensamstående)
 
Äger mitt hus så med lån, vatten&avlopp samt el blir det strax över 20% av nettoinkomsten. Procentsatsen kan dock variera rejält eftersom min inkomst varierar pga egenföretagande konsult.

Edit: Jag har ju inte köpt mitt hus utan ärvt det så lånet är mycket blygsamt. Jag hade aldrig haft råd att köpa min fastighet på egen hand.
 
Ca 44%, har en hyra på över 10000kr. Bor ensam i en 3:a, men är på väg att flytta ut och kommer bo hos en släkting tills jag hittar något billigare alt det löser sig med jobb i Norge. :D
 
25% av min nettolön
När kfm tagit sitt blir det ca 50%
För el och försäkring blir det nån 1000 lapp till
 

Liknande trådar

Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 321
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 179
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 898
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 161
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp