Frågor om kennel

Sv: Frågor om kennel

Du svarade aldrig på min fråga varför du vill ha egen hanne?
Du tar kanske bara en kull på de två, så varför ha allt besvär det är med löptik och hanne i samma hus + alla kostnader för att meritera/hälso undersöka honnom?
När det är så mycket enklare att para med någon annans välmeriterad hanne?
#fortfarande nyfiken#
Och nej det behöver inte vara oseriöst med egen hanne, mer dyrt....

Men TS skrev ju;

Att jag vill ha en egen hane, är för att jag har velat ha en till basset väldigt länge, och har då vela ha en hane, så det är därför, men passar inte han maggan, så låter jag givetvis bli att para med honom, och använder en annan.
 
Sv: Frågor om kennel

Ingen fara! Men det är alltså varför jag skaffar en hane, och jag har även skrivit hur jag kan lösa det när hon löper och de inte ska paras, allt sådant är planerat, men som jag skrev hänger jag inte upp mig på någon annan människa, men min mamma tar alltid hand om mina hundar när det behövs, och jag har även en bassetkunnig i min närhet, kvinnan som köpte Maggans bror, och jag är säker på att även hon skulle kunna ha maggan elller hanen vid löp om det skulle behövas. Sedan går det ju även att kastrera hanen, om han inte skulle passa Maggan.


Ang utgifter för att hälsoundersöka och meritira, så ser inte jag det som utgifter utan som något roligt, och en basset till ska jag skaffa, och hade det varit en tik så hade det blivit samma utgifter.

Ville egentligen ha en hane från början, men det blev en maggan istället, och köpet är välplanerat då jag funderat länge, och det kommer inte bli något köp förens till vintern tidigast, så tid på mig har jag.
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
985
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hur har era hundar det med ordförståelse och hur tänker/gör ni för att lära in nya ord? Min vuxna hund är och har alltid varit väldigt...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: Ainon
·
L
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 146
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 003
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp