Från prestation till lärande?

@nightcrawler Det mest troliga är fortfarande att jag "väljer" permanent sjukersättning. Och tack, det var skönt att läsa att det finns de som faktiskt känner sig bekväma med det beslutet, det är onekligen lätt att (i prestationsångestens bedrägliga anda) dras med i andras förväntningar och samhällets bild av vad man borde göra!

Jag har lovat mig själv att om den svindyra privatterapin inte heller har effekt, då brukar jag inte mer våld på mig själv på ett bra tag. Inte så att jag kapitulerar för ångesten helt och hållet, men för att fungera som mamma och människa måste jag hushålla med mina krafter.

Tror inte du kommer ångra dej. Alla måsten försvinner och du kan göra som du vill. Inga krav. Jag känner mej mycket lugnare och har börjat gå lite kurser för att ev kunna komma igång. Har ju all tid i världen nu :-)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 117
Senast: Ramona
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 781
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag kom jag inte upp ur sängen förrän vid halv två. Motivationen saknades. Ute har det varit soligt till och från hela dagen...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 007
Senast: bettysmatte
·
Skola & Jobb Jag behöver lite tips och råd angående mitt problem, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Fegade lite och valde att ha ett anonymt...
Svar
12
· Visningar
2 411
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp