Från totalt ointressanta frågor.

Kliver du in i en bil med huvudet först eller rumpan först!

  • Huvet först

    Röster: 5 5,4%
  • Rumpan Först

    Röster: 88 94,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    93
  • Omröstning stängd .
Rumpan måste in först, sedan vrider man kroppen så benen kommer in, jag har en liten trång bmw 1-serien med sportsolar så om man inte har rätt metod är den ganska jobbig att komma in i. Brukar bli klagomål från framför allt folk som är 60+ som åker med.
 
Kliver in med benet först. Sen är det bilen som avgör, är det en personbil så följer rumpan efter, är det en skåpbil/minibuss så är det huvudet som kommer därnäst. Dvs, är målet att sätta sig = rumpa, klättra in = huvud 😅
 
Beror på om det är sommar eller vinter. På sommaren är det höger för först om det är jag som kör. På vintern är det rumpan först för då vill jag få bort snön från fötterna och slår då oftast fötterna mot varandra så att snön faller av. Nu har jag såpass hög bil med stor dörr så huvudet kommer nog in i bilen ungefär samtidigt som rumpan.
 
Först är det armen som ska rätta till platsen sen läggs sakerna in. Ibland kliver jag in i bakluckan för att kunna spänna åt ordentligt. Då är i regel armar och huvud först tätt följt av knä och vader.
 
Tror att jag i nuvarande bil går in med huvudet före rumpan pga att den är hög så jag behöver ”klättra upp” i den. Förra bilen var låg så då tror jag att rumpan kom in före huvudet. Men i båda fall var det alltid ett ben först.
 
Ena benet in och sen sätter jag mig direkt så det blir typ någon version av rumpan först.
 
Har tygmattor, så rumpan först, skacka av grus, snö eller gräs innan fötterna kommer i bilen. Gäller för passagerare också.
 
Beror på om det är sommar eller vinter. På sommaren är det höger för först om det är jag som kör. På vintern är det rumpan först för då vill jag få bort snön från fötterna och slår då oftast fötterna mot varandra så att snön faller av. Nu har jag såpass hög bil med stor dörr så huvudet kommer nog in i bilen ungefär samtidigt som rumpan.
Samma för mig!
 
Förut var det rumpan först, sedan smälla ihop benen för att skaka av snö odyl. Nu väger jag mer och kan inte riktigt vrida mig i sätet lika smidigt. (äldre bli=större ratt) Då är det högerfoten först, sedan rumpan/resten av kroppen och sist den andra foten. Med resultat att jag släpar in mer snö/grus/regnvatten.

Huvudet först har jag bara använt när jag behövt krypa in från andra sidan då låset på förardörren frusit. Har svårt att föreställa mig det som en naturlig rörelse vid normalt inklivande?
 
Var tvungen att analysera mitt iklivande nu på morgonen :D
Jag slår av högerfoten mot tröskeln ock kliver in med den foten. Trycker in rumpan och kroppen och slår av vänsterfoten mot samma tröskel.
Sommartid och torrväder behöver jag inte slår av skorna utan gör samma manöver utan att rensa skodonen.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Mat Först så förlåt om dethär är en lite konstig fråga! Men jag bara skulle tycka att det var intresant att veta hur andra tycker. Men om ni...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
6 981
Övr. Djur På facebook har jag sett att ett antal filmer delas i olika grupper. Filmerna handlar om en familj som har två stora ormar och de visar...
Svar
14
· Visningar
1 144
Senast: Sel
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp