Fredrik Steen och andra tv-experter utbruten urPuppy blues..ledsen, hjälp!

Bukefalos 30 år!

Har nog missat att filmen inte var från Sverige. Men vi dömde ner en hund på SM pga huvudet. (Skrev i finalen). Så visst finns det i Sverige också!
Jag säger inte att extremt fritt följ inte finns här- jag menar det hjälpmedlet som var med i filmen.
IGP SM eller pratar du lydnadsSM? Det är ju lite olika målbilder i sporterna.

Hänger inte huvudpositionen mycket ihop med nacke-rygg-bakben?
Jag tycker tex Schäfrar utan ”armhålestirrande” inte alls går mer röva i backen på samma sätt.

På schäfer SM fanns gott om dessa ekipage kvar tyvärr. Tror det sitter hårt i den äldre ”schäferstammen” av förare.

Fanns de?
Jag vet inte om jag såg så många extremer. Onaturlig gång har ju gett neddrag länge nu, så tycker också det minskat betydligt.

Såg ett avsnitt Förstå din hund (på Kunskapskanalen) och gillade det!
Känns som nutida metoder och trevliga experter som medverkar. Bl.a tankar om modellinlärning, vilket jag uppskattar.

Men!
För att styra tråden lite i annan riktning - finns det något hund/hundträningsprogram ni tycker är trevligt att titta på?
Jag gillar fortfarande (för det mesta) It's me or the dog. Dogs behaving badly funkar ibland men jag blir så jävla sur på Graeme Hall (tränaren) halva tiden för att hans attityd helt enkelt inte passar mig. Självgod jävla gubbe! 😅
jag tyckte den svenska serien när kändisarna tränade sina hundar för agility var rolig och trevlig. :) Inte väldigt informativ, men uppmuntrande för gemene man sådär. Man kan ha kul med hunden!
Jag tycker bara att det är trist att han aldrig tar upp orsakerna till problemen. BC som slickar hysteriskt på väggarna men inte får någon slags motion eller träning osv. Inte konstigt den får oönskade beteenden.
Är ju ofta hundar med väldigt begränsad livsmiljö.

Jag har inte nån direkt åsikt honom, har aldrig följt honom. Men nånting stör mig med hur han pratar, och det är nog nåt liknande det du beskriver. Och så nån störig "vet bäst"-attityd. Gillar Maren mycket bättre.
Det är nog det som stör mig också. Han är så tydligt "alfahane" i kroppsspråket.. Kör sportbil, klär sig så han visar muskler etc. För mig stör det upplevelsen.
Men har inte direkt stört mig på hans metoder - av det jag sett. :D

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka