Frisyr på hopptävling

Equilina

Trådstartare
Onödig tråd :D

Vad brukar ni ha för frisyr på hopptävling? Vi har ju (TYVÄRR) inte samma knut-och-bling-kultur som dressyren, vilket jag tycker är lite synd faktiskt :p

Innan har jag helst haft håret instoppat i hjälmen men nu är det så långt att det inte får plats så det blir en vanlig tråkig fladdrig svans.
Fläta tycker jag är så störande när den slår mot ryggen och att bara sätta upp i en vanlig knut är mitt hår för silkigt för så det håller inte.

Hur brukar ni ha? Gärna bilder! :)
 
Numera har jag oftast fläta eller tofs. Som liten körde jag alltid på två flätor. Ett tips om du tycker att flätan stör dig, men ändå kan tänka dig att inte ha håret i en knut är att fläta men endast fläta en kort bit (beroende på hur långt hår du har, men ca 10 cm). Sen låter du resten hänga fritt. Så gjorde jag ofta förr. Tycker att det kan vara rätt snyggt. Har tyvärr ingen bild men du kanske förstår ändå.
 
Tycker det förstör lite av grejen när man har en snygg, välfriserad och flätad häst om man själv har en slarvig svans eller så. Jag brukar köra på en knut/knopp och ha under hjälmen eller lågt i nacken. Önskar också lite mer av blinget ifrån dressyren. Ska vi starta en trend? :D:D
 
Just nu har jag någon konstig mellanlängd på håret, så det får bli en låg toffs med en massa hårnålan.
 
Knut i hårnät + rosett späne.:). Eller fläta men det tycker jag inte heller om när den slår på ryggen.
Alternativt så viker jag flätan dubbelt så stör den inte lika mycket.
 
Jag kör lite olika varianter men allt utom löst och hästsvans går bra för mig.

Det brukar bli fläta men knopp är ganska vanligt också.
Är jag riktig ambitiös (eller förbaskad på hårtestar i ansiktet) så blir det knut i hårnät.
 

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 209
Senast: Nevermind
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
43 030
Senast: EmmaW
·
Dressyr "Donutknut" är ju en vanlig frisyr man ser ute på tävlingsbanorna, och så snyggt det är! Särskilt med pärlor och kristaller i :d Men...
2
Svar
21
· Visningar
9 782
Senast: MissFideli
·
  • Låst
Tjatter DET GÅR FORTFARANDE ATT ANMÄLA SIG FÖR DE SOM ÄR SUGNA! The story: Harald och hans vänner bor på en gård i landet Långt Långt...
46 47 48
Svar
958
· Visningar
42 312
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp