"Dressyrryttar-knut" för långt och tjockt hår?

Sv: "Dressyrryttar-knut" för långt och tjockt hår?

Jag hjälpte "min" ryttare med hennes frisyr när hon tävlade. Hon hade iofs hatt men man kan göra knuten låg istället så funkar den under hjälm också. Man börjar med att göra en hård hästsvans och fäster den med en bra gummisnodd så den inte släpper. Sedan delar man upp svansen i tre delar och flätar dem för sig. Dessa snurrar man sedan runt basen av hästsvansen och fäster med sådana v-formade hårnålar som vissdes tidigare i tråden. Runt detta sätter man sedan ett hårnät som kan sättas dubbelt beroende på hur mkt hår man har. Sedan kan man gärna sätta i pärlor eller ngt annat trevligt bling. Klart!
 
Sv: "Dressyrryttar-knut" för långt och tjockt hår?

Så gjorde en bekant till mig med sitt midjelånga, tjocka hår. Inget nät tror jag, men pärlor. Skitsnyggt!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jo jag vet ännu en hårtråd här :o Kanske beror på att mitt hår just nu ser ut som ett enda stort FRISS och tack så mycket att det är...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 830
Senast: Blimblom
·
Kropp & Själ Har sedan början av tonåren haft dålig hårkvalité, visserligen rätt tätt med hårstrån, men dom är tunna, frissiga och torra och helt...
2
Svar
24
· Visningar
4 184
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag har tunt, flygigt hår dom oftast är uppsatt, dag som natt. Gillar inte att ha det utsläppt och gillar definitivt inte att göra...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Ninnurur
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 504
Senast: Silkisif
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp