Frysa eller icke frysa...

Jamtland

Trådstartare
Har bakat pizzabullar nu i eftermiddags, de ska ätas på lördag fm, ska jag slänga dem i frysen i morgon bitti och tina på lördag morgon eller ska de få stå kallt bara?
 
Har bakat pizzabullar nu i eftermiddags, de ska ätas på lördag fm, ska jag slänga dem i frysen i morgon bitti och tina på lördag morgon eller ska de få stå kallt bara?
Jag skulle ha fryst dem, men så är jag också väldigt petig med att det jag bakar ska ätas i så nära nybakad form som möjligt. Tror egentligen inte att det gör någon enorm skillnad, men eftersom det knappast är betungande att slänga in dem i frysen så hade jag kört på det!
 
Har bakat pizzabullar nu i eftermiddags, de ska ätas på lördag fm, ska jag slänga dem i frysen i morgon bitti och tina på lördag morgon eller ska de få stå kallt bara?
Blev lite sent svar. Men på den tiden jag jobbade på en italiensk krog, lade vi in bullarna i kylskåp. Där kunde de ligga i 3-4 dagar.
Men det funkar säkert med frysen med. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Avfrostade frysen i morse. Nu när jag ska sätta igång den igen har jag ingen aning om vilken siffra jag ska ställa in på kylen...
Svar
6
· Visningar
368
Senast: cambodia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet att många är trötta på mina skriverier och gnällande. Men ganska ofta är det berättigat, när man som funktionsnedsatt ÄR i...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 775
Senast: bollen__
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 389
Senast: Morces
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Arbetsintervju
  • Vad läser du just nu?
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp