Fuktmask för extremt känslig ansiktshy

Rosett

Trådstartare
Har kört med honung men det kanske inte tillför så mycket fukt så undrar om ni har några tips?
Helst utan parabener, linolool och andra onödiga tillsatser.
Kanske en man kan göra själv?
 
Senast ändrad:
Sv: Fuktmask för extremt känslig ansiktshy

Min hud som är både känslig och blandat torr/fet/finnig emellanåt mår superbra av hemmagjord mask på avocado + kakao.
 
Sv: Fuktmask för extremt känslig ansiktshy

Mmm! Låter gott :d Jag har tänkt på avocado men det blir alltid att jag äter upp den i stället. :meh:
Använder du en hel avocado då? Hur mycket kakao?
 
Sv: Fuktmask för extremt känslig ansiktshy

Mmm! Låter gott :d Jag har tänkt på avocado men det blir alltid att jag äter upp den i stället. :meh:
Använder du en hel avocado då? Hur mycket kakao?

Hihi jag med! Men det blir jättemycket mask av 1/2 avocado så du kan nöja dig med 1/4 och sen äta upp resten. Gott inuti och utanpå!

Jag blandar med så mycket kakao att det blir en mörkbrun smet, men inte så mycket att det blir torrt och grynigt. Är väl 1msk ungefär :).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Använder sedan ganska länge en fuktmask från Dermalogica men den innehåller dimetikon (en silikon) så hyn känns fettig efteråt. Behöver...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Nahar
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 594
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 347
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp