Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här berättar man också att det är ett problem som tyvärr ligger på användaren att kontrollera. Det är alltså en känd defekt från tillverkningen.
http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=47348
Om man (orkar) googla(r) så ser man en hel drös med inte fullt så nöjda användare som har varierande problem.
Jag köpte för ett par år sen ett chevalsläp, från en firma. Dom sa att det var helt nytt golv i den,för plyfan cheval använder aldrig borde få sättas in öht! Så firman så att köper man en ny cheval så ska man ALLTID byta ut golvet direkt till en svensk marinplyfa. Dom hade fått in ett släp på reparation men helruttet golv,släpet var inte ens ett år gammalt. Hade brakat när ägaren rullade in en storbal.
Som sagt cheval hade peoblem med just deras trägolv för deras leverantör i sin tur levererade dålig material. Detta kan hända alla märken. Skillnaden är bara hur företagen löser saken. Cheval kallade in alla dessa sköp och bytte ut golven gratis.Här har vi ytterligare en berättelser om Chevalsläpens kvalité.
http://www.bukefalos.com/threads/hasttransport-med-aluminiumgolv.1205694/, inlägg 65
Jag vet inte om det är skillnad på kvalitén på årsmodellerna på Ume? Detta släpet som hästen gick över bommen i när jag var med är en 2007a. Det var tredje gången han hängde där över bommen och den höll bra. Släppte ner direkt när jag lossade på utsidan.
När det kommer till Ifor hade jag en sån för många år sen. Hade då också en häst som var ite knäpp i släpet och som la sig på mellanväggen och galopperade mot väggen. Han knäckte således hela mellanväggskonstruktionen i det släpet. Inte så himla bra och jag är fortfarande förvånad över att jag fick ut hästen utan en skråma ur släpet.
har sett en häst i en enda rörelse demolera mellanväggen i ett CL släp, den tog ett skutt åt sidan bara så var mellanväggen böjd och piggarna som fäster mellanväggen i golvet var knäckta.Jag tror just mellanväggen är ganska klen i Ifor. Lilla S lyckades ju demolera en sådan så det blev sprickor i den. Vad då en stor, upprörd häst med skor skulle kunnat göra vill jag nog inte veta...