Funderingar ang Cheval släpen

Jag har ett nio år gammalt Cheval som är helt felfritt. Inte ett enda problem på dessa år och otroligt stadig bakom bilen. Hästarna som åkt brukar vara lättlastade efter. Det är ett diagonalsläp.

Ja som sagt att du hatar cheval är det nog ingen som ungått:) och självklart måste jag och andra respektera dina åsikter om detta släp...Men du måste såklart respektera att det finns folk som tycker om detta släp=)

Jag har bara hört gott om detta släp av de om jag pratat med som haft, vissa ratar dock rullgardinen men de gör man på alla släp oavsett märke då.
Själv supernöjd med mitt släp

Jag gilla inte heller rullgarinen så jag kommer lämna in mitt släp och få ditmoterat en hård överlucka ist.

Det är samma sak när man ska köpa ny bil och frågar folk vilket märke man ska köpa
.Så får man 100 olika svar vissa älskar Volvo och andra hatar osv.

Här berättar man också att det är ett problem som tyvärr ligger på användaren att kontrollera. Det är alltså en känd defekt från tillverkningen.

http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=47348

Om man (orkar) googla(r) så ser man en hel drös med inte fullt så nöjda användare som har varierande problem.

Detta är inte nått som är känt för just cheval släpen, de handlade om just en årgång av släp, och ÅF kallade tillbaks alla släp som var drabbade och bytte golv gratis=Mkt bra service..
Min kompis hade just ett sånt släp av just den årgången och fick de bytt.
Miss kan alla tillverkare göra men servicen man får när dE gör fel varierar dock otroligt såå att CL har god service ör ju uppenbart.

Här har vi ytterligare en berättelser om Chevalsläpens kvalité.

Jag köpte för ett par år sen ett chevalsläp, från en firma. Dom sa att det var helt nytt golv i den,för plyfan cheval använder aldrig borde få sättas in öht! Så firman så att köper man en ny cheval så ska man ALLTID byta ut golvet direkt till en svensk marinplyfa. Dom hade fått in ett släp på reparation men helruttet golv,släpet var inte ens ett år gammalt. Hade brakat när ägaren rullade in en storbal.

http://www.bukefalos.com/threads/hasttransport-med-aluminiumgolv.1205694/, inlägg 65

Här har vi ytterligare en berättelser om Chevalsläpens kvalité.

http://www.bukefalos.com/threads/hasttransport-med-aluminiumgolv.1205694/, inlägg 65
Som sagt cheval hade peoblem med just deras trägolv för deras leverantör i sin tur levererade dålig material. Detta kan hända alla märken. Skillnaden är bara hur företagen löser saken. Cheval kallade in alla dessa sköp och bytte ut golven gratis.

http://equipage.se/index.php?option=com_k2&view=item&id=232:brev-till-cheval-liberté&Itemid=112

Här har vi en tjej som hade ett av dessa golv och här ser vi hur kundbemötande cheval är. Hon är supernöjd.

Som sagt vi kan ju sitta här och tjaffsa i evigheters evigheter då vi tillhör 2 olika sidor.
Du hatar cheval
Jag tycker om Cheval
Vi kommer inge längre i denna diskussion känner jag, iallafall inget som ger mig mer så därför lägger jag ner just detta med dig.
Utan du får acceptera att det finns folk som gillar detta släp och framförallt är NÖJDA=)
likaså så får jag och andra acceptera att det finns folk som du som inte gillar detta släp.
Men jösses.. tur att de är ett fritt land och vi får tycka olika=)

Jag tycker cheval är super och man får mkt för pengarna enda jag inte gillar är deras rullgardin.. å andra sidan gillar jag inte rullgardiner på något slags släp.
men man kan ju få med hård lucka så problemet är mkt lättlöst=)

Aha, så jag TJAFSAR när jag framställer fakta och lämnar det som efterlyses? (erfarenheter av CL).

Jag tycker inte om budgetkonstruktioner som lämnar säkerheten åt sidan. Helt sant. Att jag hatar CL är däremot helt osant och kass diskussionsteknik från din sida. Din helt egna konstruktion.

Att du sedan tar min länk och lanserar som din egen är väl tydligt tecken för hur du anser att man för fram sina åsikter...

Jag vet inte om det är skillnad på kvalitén på årsmodellerna på Ume? Detta släpet som hästen gick över bommen i när jag var med är en 2007a. Det var tredje gången han hängde där över bommen och den höll bra. Släppte ner direkt när jag lossade på utsidan.

När det kommer till Ifor hade jag en sån för många år sen. Hade då också en häst som var ite knäpp i släpet och som la sig på mellanväggen och galopperade mot väggen. Han knäckte således hela mellanväggskonstruktionen i det släpet. Inte så himla bra och jag är fortfarande förvånad över att jag fick ut hästen utan en skråma ur släpet.

Jag tror just mellanväggen är ganska klen i Ifor. Lilla S lyckades ju demolera en sådan så det blev sprickor i den. Vad då en stor, upprörd häst med skor skulle kunnat göra vill jag nog inte veta...

Jag tror just mellanväggen är ganska klen i Ifor. Lilla S lyckades ju demolera en sådan så det blev sprickor i den. Vad då en stor, upprörd häst med skor skulle kunnat göra vill jag nog inte veta...
har sett en häst i en enda rörelse demolera mellanväggen i ett CL släp, den tog ett skutt åt sidan bara så var mellanväggen böjd och piggarna som fäster mellanväggen i golvet var knäckta.
att mellanväggen inte klarar av en häst som galloperar mot väggen kan vara förståligt, är nog få släp som klarar det utan att ngt böjs. men detta var bara en knuff typ.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka