Funderingar kring ammning och ersättning! Hjälp !

Sv: Funderingar kring ammning och ersättning! Hjälp !

Vi har kört med NAN pro1, då den är snällare mot magen än vanliga NAN. NAN HA är ännu snällare mot magen sägs det, men har aldrig provat. Vi kör med NAN då det var det barnen fick på neonatal och vi har fortsatt med det. (blandat med bröstmjöl de första 7 veckorna, sedan enbart ersättning.)
 
Sv: Funderingar kring ammning och ersättning! Hjälp !

Vi körde med Hipp, det blev ingen förändring alls i magen eller avföring jämfört med bröstmjölk. Semper luktar gammal spya och den vägrade nästan E att äta, nan var okej.

Hipp kan dock vara svår att få tag i beroende på vart man bor, men jag rekommenderar Hipp om du har tillgång.

Hipp? Vad är det för sort? Heter den bara hipp? Vilken affär har ni köpt det på? Ica?

På BVC rekomenderade dom nan eller semper så trodde bara det var de typ alla körde på..
Tack för tipset..
 
Sv: Funderingar kring ammning och ersättning! Hjälp !

Vet du Hur mkt en sån "ruta" ungefär rymmer? Om man tänker på sånna "standard" isbitsformar?
Har du någon plastpåse eller ngt över sen eller ligger det lixom "löst" i frysen?
Tänkte om de inte kan komma en massa skit ifrån andra varor osv rakt på mjölken om man inte har ngt förslutande över:)?

Kanske dumma frågor men är helt ny på frys fronten:) hehe

Nej, jag har dålig koll faktiskt. 10 ml kanske?

Jag bara sätter ner den i frysen, när det är fryst pillar jag över dem i en låda som jag märker med datum.

Jag läckte mjölk den första månaden ungefär, men inte därefter. Det har kunnat gå många timmar mellan och brösten helt sprängfulla men inte läckt ändå.
 
Sv: Funderingar kring ammning och ersättning! Hjälp !

BVC har inte järnkoll på allt ;)

Googla på Hipp ( ekologiskt ) så kommer du till deras hemsida. Ja jag köpte det både på "vårt" ICA Maxi samt Coop i Göteborg. Jag märkte över huvudtaget ingen skillnad på dottern när jag gick från bröstmjölk till ersättning när vi använde Hipp.
 
Sv: Funderingar kring ammning och ersättning! Hjälp !

Jag läckte den första månaden ungefär och därefter sympatiläckte jag någon månad dvs om jag ammade på det ena så rann det från det andra ibland.

Jag har helammat fram tills nu då min pojke är 6 mån och amningen har funkat bra och mjölken har alltid räckt ifall det var ett sådant samband du funderade över.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 282
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 382
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 077
Senast: Bapelsin
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 753
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp