Bukefalos 28 år!

Fundersam gällande amning osv

Sv: Fundersam gällande amning osv

Det enda jag kan utläsa mellan raderna är att det är "jobbigt" att mata var 4:e timme för att man inte "hinner andra grejer". :crazy: Men jag hoppas jag har fel!

Jag reagerade oxå på detta i ursprungsinlägget. Och då är ju var fjärde timme ändå sällan! Att man kan tycka det verkar tidskrävande och jobbigt att amma varje timme - det kan jag förstå. Men var fjärde timme!?!

Jag tycker det är en oerhörd lyx att få betalt för att vara hemma och ta hand om mitt barn. Om man vill göra andra grejer tycker jag man ska välja någon annan lösning än föräldraledighet.
 
Sv: Fundersam gällande amning osv

Det är inte jobbigt! Naturligtvis ska man se till barnets bästa. Det fattar jag! Det jag reagerade ifrån den som sa det till mig, var just förmaningen. Jag blev nyfiken vad andra ansåg om det och skapade tråden! Det är många månader innan det är dags för lilla pyret att komma ut. Jag får se hur allt blir då! Kanske blir det ofta eller så får jag en baby som inte vill äta så ofta. Det får vi se! Kanske är det svårt med rutinerna första veckorna, men man kan ju försöka för allas skull att försöka få in dem.
Den här babyn är så efterlängtad och älskad innan den ens har kommit ut. Klart jag kommer att se till att mitt barn känner sig älskad och trygg. Vad tror ni om mig?
 
Sv: Fundersam gällande amning osv

Vi känner ju inte dig, så det enda vi kan grunda våran uppfattning på är dina inlägg, och det LÄT sannerligen inte bra ;).

Skapa rutiner direkt efter BB är inte så stor idé. Runt 3 månader snarare :).
 
Sv: Fundersam gällande amning osv

Vad tror ni om mig?
Tycker du att det är konstigt att folk reagerar som de gör när du skriver såhär:
Jag tänker använda sunt förnuft och se vad som funkar, men varannan timme kommer den inte att få! Det vet jag! :cool:

Givetvis ger man sin bebis mat när den är hungrig, även om det bara är 1 timme sen sist. Du kommer märka att det inte går att trösta ett jätte hungrigt barn, de blir tröstade när de får mat, inte att de får kärlek, för det är inte det de vill ha just då.
 
Sv: Fundersam gällande amning osv

Det spelade ingen roll vad jag än gjorde, fick inte min son mat när han ville ha det, så var han totalt otröstlig.
Nu är han ju sex mån och kan vänta tills maten är klar, för att han vet att han inte kommer att svälta ihjäl.
 
Sv: Fundersam gällande amning osv

Det spelade ingen roll vad jag än gjorde, fick inte min son mat när han ville ha det, så var han totalt otröstlig.
Nu är han ju sex mån och kan vänta tills maten är klar, för att han vet att han inte kommer att svälta ihjäl.

Precis! Vet att vi ibland körde från mina föräldrar som bor 5 mil iväg. Ammade precis innan, hoppade in i bilen och körde. Med dåligt väglag tog ibland de milen ganska lång tid att köra. Sonen skrek, vi försökte distrahera han, sjunga, klappa, ge napp, hålla hand....gud vet allt. Var han hungrig så var han! Det var inget man kunde få tyst på genom annat. Vi fick stanna och amma ganska ofta för det är mer stressande att ha en jätteledsen minibebbe än att amma en stund så han var nöjd.
 
Sv: Fundersam gällande amning osv

Verkligen! Mycket jobbigare för en att ha en otröstlig skrikande bebis än att ge h*n mat.
 
Sv: Fundersam gällande amning osv

Vad tror ni om mig?

Personligen så "tror" jag inte så mycket. Som jag skrev så hoppades jag att jag hade fel när det gällde det jag skrev om "andra grejer". Men; det är inte lätt att veta något mer än just det du skriver. Och det du har skrivit har mest antytt att du tycker det verkar jobbigt att amma så "ofta" som var 4:e timme och att du tänker införa rutinen att äta var 4:e timme direkt när bebis kommer. Man kan inte göra annat än att reagera på det du har skrivit. Men jag blir glad av att läsa att du skriver "Jag får se hur allt blir då!" - då är du öppen för att vara flexibel och anpassa dig efter bebis! Vilket jag tror att både du och bebis kommer må bäst av.
 
Sv: Fundersam gällande amning osv

Precis, VARFÖR ens lägga möda på att tala om för mig att jag gör fel, de lider ju inte av att jag bär på mitt barn, eller sover med honom, eller matar när han vill? Eller, mitt favvoämne just nu, varför ska barnet vara med i sjalen hela tiden, det är bra för små barn att vara på golvet och ha tråkigt ibland, de kan få "fixa ideér annars"?

Jag har funderat på det med! Det verkar som den äldre generationen (och en hel del barnlösa yngre för den delen) tror att det är första steget rätt in i curlingföräldraskapet när man ammar minipluttarna fritt. Eller när man inte låter dem ligga på golvet och vara lessna, för att de ska de göra för att "lära sig". Oklart vad de lär sig dock :crazy:

Några av mina bekanta verkar tro att vi inte har några gränser alls i vårt föräldraskap, för att vår lille ville vara nära hela tiden och vi lät honom vara det. Jag har inte orkat förklara för dem, bara önskar dem viljestarka närhetstörstande små barn när de väl blir föräldrar, så de kanske ser saken ur annan vinkel.
 
Sv: Fundersam gällande amning osv

Jag tror nog jag kommer försöka hålla lite längre tider än just två timmar osv..eller:

, men varannan timme kommer den inte att få! Det vet jag! :cool:
Bara för ett barn skriker betyder det ju inte att den ska ha mat eller när man försöker hålla tex fyra timmars mellanrum.

Det är inte vad folk tror utan vad du skriver som gör att man blir mörkrädd.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 636
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 202
Senast: Bapelsin
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 813
Senast: a1agnlju
·
Gravid - 1år Att alla har rätt att inte amma tror jag att vi kan vara överens om men när jag precis fått mitt första barn dök den här...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
11 655
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp