Nej, personen ville köpa det svart men ändå fuska med att dra av genom att få ett fejkkvitto. Hen ville absolut inte betala moms osv.
Men ändå lura staten på momsen och sin egen skatt i sin tur. Trevlig person.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, personen ville köpa det svart men ändå fuska med att dra av genom att få ett fejkkvitto. Hen ville absolut inte betala moms osv.
Ja jag hoppas att personen inte vill ta del av det som skatten används till såsom sjukvård, skolor etcMen ändå lura staten på momsen och sin egen skatt i sin tur. Trevlig person.
Det är ju faktiskt bättre, det där med rabatt. Det ska jag köra på.Vill man bedriva seriös näringsverksamhet så ska man släppa tankarna på att sälja saker under bordet och svart. Vill du sälja billigare till bekanta och vänner, ge rabatt. Men redovisa korrekt.
Ja, hen ville ha som ett riktigt kvitto med moms och grejer. Men det känns lite riskabelt. Jag sa ju ja till det först men sen kom jag på att det kanske var väldigt dumt.
Jag undrar lite vad som kan hända. Det är väl skattebrott gissar jag? Jag kommer säga att det inte känns rätt men om jag blir ifrågasatt vill jag kunna säga att det är för att det kan bli si och så med problem.
Om man läser tråden så framgår det väldigt tydligt att kunden inte ville köpa vitt.Varför vill du fuska och sälja svart, när kunden vill köpa vitt?
TS har inte lagt in det som lager, materialet är köpt för egna pengar innan företaget startades.Det största skattebrottet är väl att du säljer svart av det som hör ditt företag.
Hon ville inte köpa vitt med den extra momsen som skulle tillkomma.Varför vill du fuska och sälja svart, när kunden vill köpa vitt?
Jag har iaf sagt nej och hen blev väldigt irriterad och visste mycket väl från början hur fel det var men tyckte att det var mitt bekymmer. Jag är iaf en erfarenhet rikare![]()
sorry - felHar du företag är det väl lite riskabelt ifall det kollas upp. Ville köparen inte betala moms, ska hen inte heller ha nåt kvitto, tycker jag. På kvittot ska ju momsen tas upp.
Men - momsen får hon ju dra av sen, i sitt företag!Hon ville inte köpa vitt med den extra momsen som skulle tillkomma.
Självklart, men hen tyckte väl det var bättre att betala en lägre summa och dra av moms på den, än att betala moms utöver den summan. Hen ville även att varan skulle benämnas som något annat på kvittot så att den var ok att ta på företaget. Men nu är det iaf avklarat.Men - momsen får hon ju dra av sen, i sitt företag!
Men - momsen får hon ju dra av sen, i sitt företag!
Jag måste vara otroligt naiv, men jag begriper inte hur det går till? Yrkeskriminella lämnar väl ingen skattedeklaration överhuvudtaget? Och om så vore fallet, tar dom alltså upp moms via falska kvitton?? En sån sak skulle väl avslöjas rätt snart, för jag misstänker att Skattemyndigheten vet vad de ska leta efter.Men om man vill begå momsbedrägeri så vill man. Det görs i stor skala av organiserat yrkeskriminella och i liten skala av andra kriminella (som omnämns i den här tråden).
Som jag fattade fallet här ville personen att TS skulle låta bli att redovisa momsen, men personen själv skulle rapportera in att hen betalat moms. Dvs personen ifråga ville att TS skulle begå skattebedrägeri på ett sätt som gjorde att hen fick ett lägre pris men samtidigt själv var ren. Skumt minst sagt.Jag måste vara otroligt naiv, men jag begriper inte hur det går till? Yrkeskriminella lämnar väl ingen skattedeklaration överhuvudtaget? Och om så vore fallet, tar dom alltså upp moms via falska kvitton?? En sån sak skulle väl avslöjas rätt snart, för jag misstänker att Skattemyndigheten vet vad de ska leta efter.
Jag måste vara otroligt naiv, men jag begriper inte hur det går till? Yrkeskriminella lämnar väl ingen skattedeklaration överhuvudtaget? Och om så vore fallet, tar dom alltså upp moms via falska kvitton?? En sån sak skulle väl avslöjas rätt snart, för jag misstänker att Skattemyndigheten vet vad de ska leta efter.