Fy vad ledsen jag är.....

Usch vad trist ! Verkligen en förbaskad tråkig läxa.

För det första - mäklare kan vad jag vet inte ställas till ansvars mycket, men jag jag tror att det här med angivet kvadratyta borde mäklaren angivit korrekta uppgifter. (jag är lite ani-mäklarmänniska kan jag villigt erkänna). Jag fattar inte att köpare tror att det är "tryggare" att köpa när en mäklare är med. Undersökningsplikten är HELT och hållet köparens oavsett.
 
Öhh, otrevlig? Jag frågade om du känner till hur tvistemålsprocessen går till? Och eftersom det för mig var ganska tydligt att så inte är fallet så formulerade jag frågan på detta sätt. Otrevligt? Det var inte min mening i så fall. Ber om ursäkt för detta.

Alla människor är vanliga människor, så även domarna. Jag förstår inte riktigt din kommentar att TR:n består av "vanliga människor", tror fortfarande att du inne och snurrar i brottmålsrättegångens bestämmelser.


Att det i brottmål finns nämndemän tycker nog de allra flesta är bra eftersom det ger (eller det är i alla fall tanken efter vad jag förstår) rätten en möjlighet att få hjälp med straffmätningen så att den står i någon slags proportion till det allmäna rättsmedvetandet. Det ger teoretiskt också en större legitimitet åt rätten, den är mer förankrad i folket. Hur det nu är med den saken... Det finns för övrigt nämndemän även i HovR:n om än i färre antal, så nåt nytta gör dom väl...

Vad gäller min förmåga att se färg så är den alldeles utmärkt. Däremot så är det så typiskt att man blir frustrerad över något man inte riktigt förstår och att man då kritiserar detta, vilket gör att kritiken missar målet. Det har funnits flera exempel här på Buke det senaste året där vårt rättssystem har fått sig rätt hårda slängar av sleven. Tyvärr är det oftast så att de som är argast inte förstår reglerna eller ser hela bilden. Det är klart att man får, och ska kritisera, det är ett av de sätt på vilket vår demokrati utvecklas, men kritiken blir aningens lättviktig om man inte har klart för sig hur ett system man kritiserar fungerar. Och dessutom föder det ett systemförakt och onödig frustration hos befolkningen. Massmedia gör samma misstag titt som tätt.
 
tror fortfarande att du inne och snurrar i brottmålsrättegångens bestämmelser.
Ja det är nog sant att jag är... :crazy: :)

Att det i brottmål finns nämndemän tycker nog de allra flesta är bra eftersom det ger (eller det är i alla fall tanken efter vad jag förstår) rätten en möjlighet att få hjälp med straffmätningen så att den står i någon slags proportion till det allmäna rättsmedvetandet. Det ger teoretiskt också en större legitimitet åt rätten, den är mer förankrad i folket. Hur det nu är med den saken... Det finns för övrigt nämndemän även i HovR:n om än i färre antal, så nåt nytta gör dom väl...
Det var väl snarare det här jag uttalade mig om. Jag förstår vad tanken är med nämndemän, men jag delar den inte till hundra procent.

Vad gäller min förmåga att se färg så är den alldeles utmärkt. Däremot så är det så typiskt att man blir frustrerad över något man inte riktigt förstår och att man då kritiserar detta, vilket gör att kritiken missar målet. Det har funnits flera exempel här på Buke det senaste året där vårt rättssystem har fått sig rätt hårda slängar av sleven. Tyvärr är det oftast så att de som är argast inte förstår reglerna eller ser hela bilden. Det är klart att man får, och ska kritisera, det är ett av de sätt på vilket vår demokrati utvecklas, men kritiken blir aningens lättviktig om man inte har klart för sig hur ett system man kritiserar fungerar. Och dessutom föder det ett systemförakt och onödig frustration hos befolkningen. Massmedia gör samma misstag titt som tätt
Det här tänker jag inte kommentera då jag inte anser att det har med mig att göra.

I vilket fall som helst så var vitsen med mitt inlägg främst att uttrycka mina sympatier med Ninnie. Verkligen jättetråkigt :(. Hoppas du kan ta dig igenom det här på ngt sätt och gå vidare. Lycka till med allt och hoppas du får ngn glädje av ditt hus ändå. :( :crazy:
 
Nä, det var mer menat som ett allmänt inlägg som riktar sig mot det faktum att det är lätt att klaga på något som man inte till fullo förstår.

I övrigt; Vad gäller Ninnie så finns det i princip inga solklara tvistemål, vilket är mycket tråkigt att hon ska behöva upptäcka den här vägen.
 
Pratade så sent som igår med min advokat eftersom jag nu ska ha en sluträkning från denna.... :crazy: :(

Jag påpekade att jag tyckte att jag hade fått lite falska förhoppningar och att hon avrådde mig att acceptera budet vid förlikningen.

Svar: "Nu får du ta och bita i det sura äpplet "... :mad:, tack så mycket !!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 530
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Och jag önskar innerligt att de hade rätt men så är tyvärr inte fallet... :( Hur orkar man kämpa mot en så stor och fullständigt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
12 695
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp