Gå in i väggen?

Minimys86

Trådstartare
Sålde min häst som jag haft i 12,5 år i vintras. Han hade stått på ridskolan ett tag där jag tyckte de va inne alldeles för mycket och bortsett från en konflikt hade vi de egentligen ganska bra där. Men pga utevistelse och så valde jag att flytta till ett annat stall i närheten för att han skulle få va ute mer. Jag skulle ha helpension och hade skrivit kontrakt på de då jag studerar och inte hade tid med in-uttag och täckersbyten etc. 2 dagar innan jag skulle komma bort med hästen säger hon att hon har ändrade arbetsförhållanden och inte längre kommer kunna erbjuda helpension. Hon sa att jag är välkommen att stanna där ifall jag gör över till deras andra avtal annars måste hon säga upp mig. (Vad som gäller med regler osv där har jag faktiskt egentligen ingen aning om, ifall de ens får gå till så när man redan skrivit kontrakt?) Eftersom jag redan sagt upp den andra boxen så valde jag att ge de ett försök vilket ganska fort va precis så som jag visste. Tiden gick inte ihop och trots att jag verkligen gjorde allt jag kunde för att ha tid till alla dessa extra grejer så blev de såklart tjaffs. Efter att stallägaren sagt åt mig att jag skapade dålig stämning med detta kände jag mig väldigt kränkt och valde att ge upp. (har haft problem med social fobi i flera år och är verkligen ingen person som medvetet söker efter konflikter).
Tilläggas ska även att jag hört från flera håll att de som äger stallet är konstiga och brukar lösa problem lite hur som helst. Vi va två som lämnade stallet samma vecka pga samma person.

Eftersom mina föräldrar betalade de mesta och de inte finns fler stall här och att flytta honom till ett annat ställe skulle innebära ytterligare kostnader så valde jag helt enkelt att sälja honom. Jag va ledsen och så trött på folk men jag hade en köpare som känner både mig och hästen. Han har de så bra där och de första veckorna va de skönt att de löst sig. Detta va klart i början på Januari.