Bukefalos 28 år!

Sv: gå ner?

Man kan även byta till ett Light foder och försöka att motionera mer, som ovanstående sagt. Och skippa alla extra godisbitar och ge mat från bordet etc.

Tycker inte alls att det är svårt att få en hund att gå ner i vikt, man får ha tålamod bara.
 
Sv: gå ner?

Det är ett långsiktigt projekt. Och inte ett dugg svårare än vad man gör de till.
Det gäller och vara konsekvent. Dra ner på fodret, motionera mer.
Om hunden är väldigt hungrig av sej, fyll ut portionen med rivna morötter eller liknande.
Och ge hunden inget utöver sin dagsranson mat. Så träning och aktivitet borde i regel gälla; mindre mat och mer utfyllnad. Eftersom att man då och då belönar med godis. Fast de beror ju då på hur mycket godis man belönar med.

Och sunt förnuft. De handlar inte om att svälta hunden, bara få den att förbränna mer.

Lycka till.
 
Sv: gå ner?

Motion och byt till light foder. Ett tips om man har barn som gillar att ge hunden godis är att hälla upp dagens portion torrfoder i en burk och varje godisbit som ges kommer då ur burken, dvs. hunden får inte lika mkt kvällsmat om den har fått mkt godis under dagen.
 
Sv: gå ner?

Flera säger lightfoder: kolla kJ alternativt kcal som du har per 100 g av det foder du ger idag. Byter du till ett lightfoder ska energihalten/kaloriinnehållet vara lägre än i det foder du har idag. Det finns lightfoder som har högre energiinnehåll än vissa normalfoder och då blir det ju givetvis så att hunden ökar ännu mer i vikt. Det finns ingen standrad för när ett foder ska betraktas som lightfoder utan det är då light i förhållande till övriga foder från den producenten. För övrigt har du fått bra svar.
 
Sv: gå ner?

Byt till ett viktminskningsfoder (ännu bättre än light), finns att köpa hos veterinären. Ge ENBART detta och öka motionen. När hunden uppnått målvikt går ni över till ett viktkontrollfoder alternativt lightfoder.
 
Sv: gå ner?

*Delvis KL*

Fast nu står det ingenstans att hunden är fet.
Om hunden bara är lätt överviktig, finns det ingen anledning att byta till lightfoder eller viktminskningsfoder. Att helt sonika se över vad man ger hunden för ätbart utöver vanliga maten, öka motionen lite och kanske dra ner på fodret så att den får lite mindre mat per dag kan man komma långt.
 
Sv: gå ner?

motion får hon så det sprakar om det cyklar med henne en till två gånger per dag och några gå promenader.
får inga rester eller nåt sånt det enda hon får är sin mat och nån hundgodis nån dag i veckan kanske:)
 
Sv: gå ner?

inte jätte tjock men hon blir bara fetare o fetare hon har fått bilringar på halsen och lite här o där:p
bytte fodret för hon fick eksem på tassarna och skulle ge av ett foder som köps på city gross och är ju betydligt mer fett i och ingen protein.och hon började tjocka på sig då ungefär.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
16 464
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
2 669
Senast: Santoxen
·
Hundhälsa Efter min hunds lilla äventyr har hon slitit ner trampdynorna så de är såriga på ett par tassar. Smörjer med manukkahonung och har tratt...
Svar
8
· Visningar
753
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver med hopp om att få lite klarhet i vad som gäller angående att gå, d.v.s. lägga spår eller helt enkelt promenera...
2
Svar
20
· Visningar
962
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • The Eras tour Stockholm
  • Vad läser du just nu?
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp