Gå över till knapptelefon

kolblakkur

Trådstartare
Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker! Funderar på att använda min smartphone mest som en dator, dvs kolla mail, bank osv.

Vill kunna lägga undan telefonen för att inte frestas alls att titta i den; MEN - jag vill ju samtidigt kunna nås vid mer brådskande behov. Funderar därför på att skaffa en knapptelefon med ett annat nummer, som folk kan söka mig på om det är något som ej kan vänta (jag har inget jobbnummer).

Är det något jag inte tänkt på när det gäller att gå från smartphone till knapptelefon (även om jag behåller min smartphone)? Jag vet att 2G ska släckas ner (och 3G eller?), så tänkte köpa 4G i så fall. Är det någon mer som dragit ner rejält på skärmtiden på samma/liknande sätt?

Jag har en polare som gjort det, och det fungerar tydligen förvånansvärt väl efter en inkörningsperiod. Hen har också tagit bort sig från (nästan) alla sociala medier och hittat alternativ till meta osv.

Min syster har gjort det, hon tycker att det är väldigt skönt! Tyvärr måste man ju ändå ha smartphone till mycket i vardagen som bank-id och liknande, men hon brukar lägga bort den på helgerna och bara ha sin knapptelefon och säger att det ökat hennes livskvalitet! Jag är lite sugen jag också.

Liknande trådar

Äldre I-lands-problem-deluxe!! Jag ska för en gång skull unna mig en riktig mobil, en jag verkligen vill ha och inte en som får duga för... 2
Svar
33
· Visningar
4 076
Senast: millan10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka