Game of Thrones säsong 6

Puh. Nu har jag sett det och slipper ducka sociala medier...
Har läst böckerna, på engelska.

När kan vi börja diskutera avsnitt 1?
 
Jag såg halva i morse, sedan var jag tvungen att åka till jobbet. *kränkt* :mad: :rage: Men så fort jag kom hem slök jag resten. Jag har inte varit med "i realtid" förut utan hade en lite trög start med att fastna riktigt för serien säsong 1 och början av tvåan. Men så i vintras gav jag det hela ett nytt försök, och då! :love: Böckerna har jag däremot inte läst. Men det känns trevligt att nu äntligen hänga med i snacket kring fikabordet och veta precis lika mycket/lite som alla andra som följer tv-serien....
 
Jag såg halva i morse, sedan var jag tvungen att åka till jobbet. *kränkt* :mad: :rage: Men så fort jag kom hem slök jag resten. Jag har inte varit med "i realtid" förut utan hade en lite trög start med att fastna riktigt för serien säsong 1 och början av tvåan. Men så i vintras gav jag det hela ett nytt försök och då! :love: Böckerna har jag däremot inte läst. Men det känns trevligt att nu äntligen hänga med i snacket kring fikabordet och veta precis lika mycket/lite som alla andra som följer tv-serien....
Välkommen!
 
Jag ska också för första gången följa GoT i realtid! Jag såg första säsongen lite efter det att den släpptes men bestämde mig sen för att jag ville läsa böckerna innan jag tittade vidare. Böckerna är absolut bitvis sega och lite besvärliga att ta sig igenom, men jag är glad att jag läst dem och gillar egentligen storyn där bättre än TV-serien numera när det skiljer sig en hel del. Håller inte med om att det är mindre sex och våld i böckerna, men det blir kanske mindre uppenbart när man inte hela tiden får ett par nakna bröst upptryckta i ansiktet.

Nåväl, första avsnittet är avklarat!
 
Det gick inte att titta för mig igår, såg att det var många som hade samma problem. Har tittat nu på eftermiddagen och jag tyckte nog att de hade kunnat klämma in en kvart till på första avsnittet. :D

Nog borde vi väl kunna diskutera innehållet om vi lägger spoilers i spoilers? ;)
 
Det gick inte att titta för mig igår, såg att det var många som hade samma problem. Har tittat nu på eftermiddagen och jag tyckte nog att de hade kunnat klämma in en kvart till på första avsnittet. :D

Nog borde vi väl kunna diskutera innehållet om vi lägger spoilers i spoilers? ;)
Hörde att HBOs sida kraschade och att det var det största trycket de haft på ett säsongssläpp
 
Verkar som om jag är den enda som inte läst böckerna än. Kan vi hålla diskussionerna till TV serien och inte spoila böckerna?
 
Hur gör man spoiler-inlägg?
Du skriver [<spoiler] Text du vill dölja här [/spoiler>] fast utan < och > :)

Verkar som om jag är den enda som inte läst böckerna än. Kan vi hålla diskussionerna till TV serien och inte spoila böckerna?
Jag har bara läst halva första boken såhär långt, så du är inte ensam. Jag är tyvärr alldeles för dålig på att ta mig tid att läsa. Dagtid blir jag för trött av det, kvällstid vill jag göra annat :cautious:
 
Puh. Nu har jag sett det och slipper ducka sociala medier...
Har läst böckerna, på engelska.

När kan vi börja diskutera avsnitt 1?
Får jag som varande annat tv-serie-forum-nörd föreslå en ny tråd som typ heter "GoT Säsong 6, Episod 1" (osv) så kan man hålla isär avsnitten och kan undvika spoilers ....jag vet inte...jag är ju ganska ny här och moderatorskan kanske inte gillar iden med episodtrådar....å andra sidan -hur många ulvtrådar finns det? Vi snackar drakar liksom! ;)
 
Får jag som varande annat tv-serie-forum-nörd föreslå en ny tråd som typ heter "GoT Säsong 6, Episod 1" (osv) så kan man hålla isär avsnitten och kan undvika spoilers ....jag vet inte...jag är ju ganska ny här och moderatorskan kanske inte gillar iden med episodtrådar....å andra sidan -hur många ulvtrådar finns det? Vi snackar drakar liksom! ;)

Make it so!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 877
Senast: Habina
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: Trassel12
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 144
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp