Game of Thrones säsong 7

Nu har det ju visserligen framkommit att Daario är befälhavare för andrasönerna, men jag kan tänka mig att Daario inte riktigt har spelat ut sin roll ännu, även om det inte blir genom att han strider för motståndarna. I böckerna pratas det om att Dany ska bli förrådd på tre olika sätt (vet inte om det framkommer i serien dock) och jag har en teori om att Daario kommer vara ett av förräderierna.
Jo det pratas väl om det i serien också tror jag? Men det var längesen det nämndes nu så det kanske är dags :p
Tredje gången hon blir förrådd kan också vara när hon får reda på att hennes bror annulerat sitt äktenskap, gift sig med en annan och därmed satt en legitim arvinge till världen.
 
Och Tyrion är fortfarande villig att betala dubbelt av vad någon annan betalar, det vet vi ju ;)

Det kanske är där Cerseis plan med The Golden Company skiter sig, någon annan tänker betala dem mer!
Ja, precis ;)! Med tanke på att soldenärer inte är särskilt lojala till något annat än guld är det inte en osannolik tanke.
 
Ang Tyrion
Tror ni inte att Tyrion är bekymrad eftersom Dany egentligen behöver tänka smart kring sina relationer? Allianser och sånt. Är ju inte säkert att Tyrion tycker att Jon är den bästa alliansen, och det kan bli knepiga lägen om de inleder en relation och Dany sen tex ska gifta sig med ngn annan?
 
Jo det pratas väl om det i serien också tror jag? Men det var längesen det nämndes nu så det kanske är dags :p
Tredje gången hon blir förrådd kan också vara när hon får reda på att hennes bror annulerat sitt äktenskap, gift sig med en annan och därmed satt en legitim arvinge till världen.
Ja, det är sant, men känns på ett sätt lite långsökt eftersom brodern knappast förådde henne medvetet. Men man kan som vanligt aaaaaldrig veta hur de tänker i GoT :P
 
Nu har det ju visserligen framkommit att Daario är befälhavare för andrasönerna, men jag kan tänka mig att Daario inte riktigt har spelat ut sin roll ännu, även om det inte blir genom att han strider för motståndarna. I böckerna pratas det om att Dany ska bli förrådd på tre olika sätt (vet inte om det framkommer i serien dock) och jag har en teori om att Daario kommer vara ett av förräderierna.
Jag tror redan hennes tre har blivit uppfyllda. Hela den "profetian" ska ha blivit uppfylld, enligt folk som nördat loss delux ;)
 
Ja, det är sant, men känns på ett sätt lite långsökt eftersom brodern knappast förådde henne medvetet. Men man kan som vanligt aaaaaldrig veta hur de tänker i GoT :P
Jag tänker lite att eftersom han gjorde det i hemlighet är det ett förräderi mot hela hans släkt, men jag har inte tänkt igenom det så noga :D
 
Ang Tyrion
Tror ni inte att Tyrion är bekymrad eftersom Dany egentligen behöver tänka smart kring sina relationer? Allianser och sånt. Är ju inte säkert att Tyrion tycker att Jon är den bästa alliansen, och det kan bli knepiga lägen om de inleder en relation och Dany sen tex ska gifta sig med ngn annan?
Så kan det förstås vara. Tyrion är ju trots allt den enda som tänker långsiktigt och han vet vikten av att ha en arvinge för tronföljdens skull. Det kan helt klart ha varit så att han tänkt sig en annan make till Dany. Vad nu det skulle spela för roll om hon nu är infertil :S.
 
Åååh, jag är så tillfredsställd.

Jag fick både closure och cliffhanger, mycket nöjd.

Sansa, VILKEN JÄVLA QUEEN DU ÄR!
Sisters before misters osv. Har velat ta död på Littlefinger i en evighet, tack för det.

Cersei har tappat det. Vad är hon för galning!?
Gillar att båda hennes bröder uppmanade henne att "döda mig då, gör det!" och hon inte gjorde det. Jamie lär ju vara rätt broken nu... Han behöver Bronn och Brienne, tänker jag.

Älskar mötet mellan The Hound och the Mountain. Jag har väntat på det. Och the Hound och Brienne, när de pratade om Arya, det var fint.

Mitt fniss om Podrick med the magic dick. Ej diskret. Så kul att hans rykte lever kvar än.

Theon fick äntligen lite upprättelse i slutet, han har varit så eländig så länge nu att det kändes som att det var dags.

Min man sa att "Det sista vi kommer att få se är en blåögd drake, jag lovar" när slutet närmade sig. Och jodå. Där kom den. Fy fan vad allt kändes kört då. Tror att Dany kommer att bli ganska knäckt av att se sin bebis i dess nya form...

Och det IRONISKA i att Jon spenderade typ hela sitt liv i celibat (med undantag från Ygritte :love:) eftersom "Jag vet inte vem min mamma är, vem som helst kan vara min syster" och så hamnar han i säng med sin faster. OH WELL. Pinsam tystnad väntar runt hörnet...

Vill att Bran börjar hjälpa till lite nu och slutar vara mystisk och larvig, har blivit så trött på honom under den här säsongen. Typ "Jag är ett orakel som vet allt, men tänker minsann inte delge något." Gillar dock att Sam äntligen kunde bidra med något rejält.
 
Ang Bran

När han och Sam pratade om Rhaegar och Lyannas hemliga giftermål. Sam berättade att han hade skrivit av det i boken, och Bran säger nåt i stil med "Show me" och sen går han tillbaka i tiden och ser giftermålet. Eller minns jag helt fel? Så eftersom att han inte "vet" var han ska gå för att se så vet han ju inte alls allt som han säger? Tycker det blir så virrigt med tidshopp men det är nog kanske på det sättet som Bran kommer att lösa WW-problemet. Minns Hodor och dörren.
 
Vilket avsnitt!

Min sambo har nån teori om att Bran och Nattkungen har nån slags sammankoppling. Han tycker att Nk liknar Bran väldigt mycket så han tror att de på nåt sätt "hör ihop".

Sen mådde jag nog lite illa när Dany och Jon fick ihop det :p Undrar vad Tyrion vet? Det kändes som om han visste nåt när man såg honom strax innan.

Och draken... Vi blev inte kloka på om det var is den sprutade eller blå eld. Blå eld håller ju fruktansvärt hög temperatur så de andra drakarna vet jag inte om de klarar flamman utan att bli brända?

Hur fasen ska man klara sig till 2019 nu då? :arghh:

Ja det hintas lite om det

Bla när NK går i snön på väg att kasta sitt spjut mot draken, hans outfit och gångstil är likadan som Bran har i ett annat avsnitt när han går i en av hans syner. Finns ju nån halvknäpp teori om att Bran är NK då Bran har gått tillbaka i tiden för att stoppa honom.

Vad gäller draken så lär det vara blå eld den sprutade eftersom muren är byggd av is? Och den rasade lätt som en plätt.

Ingen som har några teorier om muren? Tex hur WW bara kan gå igenom nu? Var det inte så att muren även skyddades av magi? Vad hade NK för plan annars om han inte hade fått tag på draken? Är det för att NK för längesen rörde Bran i en av hans syner och Bran sen gick igenom muren och därmed är magin bruten? Var det inte nån som sa till Bran att "Du lät väl inte honom röra dig?" när han kom tillbaka efter den synen?
Så många frågor, så få svar. :confused:
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 104
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
338
Senast: Hellhound
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 734
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp