Game of Thrones säsong 7

Åh dessa måndagar med både GoT OCH Twin Peaks, och när båda går mot säsongsfinal...:nailbiting::eek: :love:

Behövde åka hemifrån 06.30 i morse och var SÅ störd att jag inte hunnit se något av avsnitten före jobbet. Och livrädd att träffa någon som sett något av dem. Men nu har det ordnat upp sig. Snart Twin Peaks final också, och sedan bara en strid ström av vanliga trista måndagar igen.
 
bäst tyckte jag nog att der var när Sansa och Arya hämnades på Littlefinger. Äntligen liksom :D
Det var även så skönt när Jamie gick iväg från Cersei, hon är ju ett genomvidrig :mad:
Håller även med angående Jon och Dany - det känns sådär alltså framförallt med tanke på släktskapet. Inte för att det verkar hindra vissa andra men ja, det är en trist utveckling tycker jag.

Och så älskade jag Sams och Brand meningsutbyte när Sam låtsas som han förstår men inte har en aning om vad Bran pratar om :love: :D

Dock hatade jag att Draken blivit levande död :( Ingen överraskning såklart men ändå, det känns inte roligt alls.

Fattar inte hur vi ska kunna vänta tlll nästa säsong :nailbiting:
 
Nu har jag också sett! Gillade detta avsnittet MYCKET bättre än det förra. Lugnare tempo, mer strategi och taktik.

ÄLSKAR att Jamie bailade Cersei! Åh, bästa. Hon är så obehaglig nu. Och jättekonstigt att hon reagerade på att där bara var två drakar, skit i det du. Kan det bli han och Brianne nu? ;) Och att Arya och Sansa dubbelbluffade Littlefinger, men han borde fått svettas ännu mer innan de dödade honom. Riktigt låtit honom våndas, skrubbat in alla hans svek i hans ljugande ansikte hehe! Sansa blir så himla ladylike där. Gillade också att Bran fick ta mer plats, skicka en raven nu fort som fasen till det där skeppet innan det blir små släkt-targaryans i Danys mage. Kul när Sam trodde han såg precis allt i sina syner ;)

Men hur fick draken så trasiga vingar? Den var ju hel när den dog :rage: Mycket coolt is-sprutande dock, nu tycker jag verkligen att det ska bli en Harry-Voldy eldsfight.
 
Åååh nu har jag också sett!
Jag tänker på det här med att cersei sätter sin tilltro till The golden company. Jag tror inte jag minns helt fel om jag säger att Dario Naharez (stavning?), dvs Danys gamla flamma, är befälhavare i The golden company. Hur kommer detta att påverka tror vi?
De sätter ju sin heder i att bara jobba åt de som betalar men jag tror ju att den romansen var med tidigare i serien av en anledning...
 
Fundering om Bronn

Undra om Bronn kommer stanna kvar i KL/med armen nu när Jamie har lämnat staden? Jag hoppas han också avviker och tar sig till Winterfell, dit jag antar att Jamie är på väg (vart skulle han annars ta vägen liksom?).
@Retro spännande tanke! Det hade inte jag tänkt på alls.. Fan att vi får vänta i typ 2 år tills vi får veta det :p
 
Åååh nu har jag också sett!
Jag tänker på det här med att cersei sätter sin tilltro till The golden company. Jag tror inte jag minns helt fel om jag säger att Dario Naharez (stavning?), dvs Danys gamla flamma, är befälhavare i The golden company. Hur kommer detta att påverka tror vi?
De sätter ju sin heder i att bara jobba åt de som betalar men jag tror ju att den romansen var med tidigare i serien av en anledning...

Nej, det är inte samma

Daario var kapten för Second Sons.
The golden company slåss just nu i boken för Aegon Targaryen och Jon Connington. Har för mig att de ska ha någon slags gammal lojalitet mot Targaryens. Det är grundat av en Targaryen-bastard, Aegor Rivers aka Bittersteel. Det består främst av westerosier i exil som vill återvända hem till Westeros. Det var från början Illyrio som tog dem i tjänst och tanken var att de skulle ansluta till först Viserys, sedan Daenerys, men hon gjorde ju inte riktigt som Illyrio hade tänkt så när de stötte på Aegon följde de med honom istället.
 
Nej, det är inte samma

Daario var kapten för Second Sons.
The golden company slåss just nu i boken för Aegon Targaryen och Jon Connington. Har för mig att de ska ha någon slags gammal lojalitet mot Targaryens. Det är grundat av en Targaryen-bastard, Aegor Rivers aka Bittersteel. Det består främst av westerosier i exil som vill återvända hem till Westeros. Det var från början Illyrio som tog dem i tjänst och tanken var att de skulle ansluta till först Viserys, sedan Daenerys, men hon gjorde ju inte riktigt som Illyrio hade tänkt så när de stötte på Aegon följde de med honom istället.
Tack för att du friskar upp mitt minne!
 
Vilket avsnitt!

Min sambo har nån teori om att Bran och Nattkungen har nån slags sammankoppling. Han tycker att Nk liknar Bran väldigt mycket så han tror att de på nåt sätt "hör ihop".

Sen mådde jag nog lite illa när Dany och Jon fick ihop det :p Undrar vad Tyrion vet? Det kändes som om han visste nåt när man såg honom strax innan.

Och draken... Vi blev inte kloka på om det var is den sprutade eller blå eld. Blå eld håller ju fruktansvärt hög temperatur så de andra drakarna vet jag inte om de klarar flamman utan att bli brända?

Hur fasen ska man klara sig till 2019 nu då? :arghh:
 
Vilket avsnitt!

Min sambo har nån teori om att Bran och Nattkungen har nån slags sammankoppling. Han tycker att Nk liknar Bran väldigt mycket så han tror att de på nåt sätt "hör ihop".

Sen mådde jag nog lite illa när Dany och Jon fick ihop det :p Undrar vad Tyrion vet? Det kändes som om han visste nåt när man såg honom strax innan.

Och draken... Vi blev inte kloka på om det var is den sprutade eller blå eld. Blå eld håller ju fruktansvärt hög temperatur så de andra drakarna vet jag inte om de klarar flamman utan att bli brända?

Hur fasen ska man klara sig till 2019 nu då? :arghh:
Angående Bran och Nattkungen så var det väl någon här som skrev att de trodde Bran hade möjliggjort att Nattkungen kommer över på andra sidan muren eftersom Nattkungen nuddade Bran innan han kom till södra sidan av muren? För övrigt intressant teori tycker jag, vi vet ju att Bran kan påverka skeenden som hände innan han föddes (Hodor) så han kan mycket väl ha något med nattkungen att göra tror jag.

En sak jag inte funderat på så mycket men som slog mig nu, Myra Reed lär väl inte vara försvunnen för alltid? Hon har ju all rätt att vara pissed på Bran men har hon verkligen försvunnit ur serien? Hennes familj har ju varit inkopplad sen Jon (eller ska vi kalla honom Aegon nu?) föddes.
 
Vilket avsnitt!

Min sambo har nån teori om att Bran och Nattkungen har nån slags sammankoppling. Han tycker att Nk liknar Bran väldigt mycket så han tror att de på nåt sätt "hör ihop".

Sen mådde jag nog lite illa när Dany och Jon fick ihop det :p Undrar vad Tyrion vet? Det kändes som om han visste nåt när man såg honom strax innan.

Och draken... Vi blev inte kloka på om det var is den sprutade eller blå eld. Blå eld håller ju fruktansvärt hög temperatur så de andra drakarna vet jag inte om de klarar flamman utan att bli brända?

Hur fasen ska man klara sig till 2019 nu då? :arghh:
Jag undrar också vad som for genom Tyrions huvud när Dany och Jon fick till det. Det såg onekligen ut som att han blev berörd på något sätt, frågan är hur och varför...

Jag tolkade det som att det var blå eld Draken sprutade, men att det nödvändigtvis inte behöver vara varmare, utan snarare en cool fantasy effekt de lagt till med för att det tydligt ska synas att den inte är en riktig drake längre.

Angående Bran och Nattkungen så var det väl någon här som skrev att de trodde Bran hade möjliggjort att Nattkungen kommer över på andra sidan muren eftersom Nattkungen nuddade Bran innan han kom till södra sidan av muren? För övrigt intressant teori tycker jag, vi vet ju att Bran kan påverka skeenden som hände innan han föddes (Hodor) så han kan mycket väl ha något med nattkungen att göra tror jag.

En sak jag inte funderat på så mycket men som slog mig nu, Myra Reed lär väl inte vara försvunnen för alltid? Hon har ju all rätt att vara pissed på Bran men har hon verkligen försvunnit ur serien? Hennes familj har ju varit inkopplad sen Jon (eller ska vi kalla honom Aegon nu?) föddes.
Jag kan tänka mig att de skrivit ur henne ur serien. Vet inte om hon har så mycket mer att tillföra egentligen, mer än att vi i så fall får återse en gammal känd karaktär :).
 
Fundering om Bronn

Undra om Bronn kommer stanna kvar i KL/med armen nu när Jamie har lämnat staden? Jag hoppas han också avviker och tar sig till Winterfell, dit jag antar att Jamie är på väg (vart skulle han annars ta vägen liksom?).
@Retro spännande tanke! Det hade inte jag tänkt på alls.. Fan att vi får vänta i typ 2 år tills vi får veta det :p
Jag kan inte se något syfte för Bronn att stanna i KL. Den person som betalade honom har ju flytt fältet så det mest logiska är väl att han ansluter sig till arméerna i Winterfell. Där har han både Jaime, Tyrion och Podd ;).
 
Ja det är lite så jag tänkte också :) C lär ju knappast betala honom :rofl:

Jag kan inte se något syfte för Bronn att stanna i KL. Den person som betalade honom har ju flytt fältet så det mest logiska är väl att han ansluter sig till arméerna i Winterfell. Där har han både Jaime, Tyrion och Podd ;).
 
Åååh nu har jag också sett!
Jag tänker på det här med att cersei sätter sin tilltro till The golden company. Jag tror inte jag minns helt fel om jag säger att Dario Naharez (stavning?), dvs Danys gamla flamma, är befälhavare i The golden company. Hur kommer detta att påverka tror vi?
De sätter ju sin heder i att bara jobba åt de som betalar men jag tror ju att den romansen var med tidigare i serien av en anledning...
Nu har det ju visserligen framkommit att Daario är befälhavare för andrasönerna, men jag kan tänka mig att Daario inte riktigt har spelat ut sin roll ännu, även om det inte blir genom att han strider för motståndarna. I böckerna pratas det om att Dany ska bli förrådd på tre olika sätt (vet inte om det framkommer i serien dock) och jag har en teori om att Daario kommer vara ett av förräderierna.
 
Jag kan inte se något syfte för Bronn att stanna i KL. Den person som betalade honom har ju flytt fältet så det mest logiska är väl att han ansluter sig till arméerna i Winterfell. Där har han både Jaime, Tyrion och Podd ;).
Och Tyrion är fortfarande villig att betala dubbelt av vad någon annan betalar, det vet vi ju ;)

Det kanske är där Cerseis plan med The Golden Company skiter sig, någon annan tänker betala dem mer!
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 104
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
336
Senast: Hellhound
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 733
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp