Bukefalos 28 år!

Gamla symaskiner, serviceförsök...

Ööööhh... Du får säga till om jag svarar på fel fråga!

Jag gjorde hålen som jag skrivit om förut, skrev ut en bild med avstånden som vi kommit fram till. 1/5 tum i sidled och... FAN! Skrev jag inte ner avstånden i höjdled!? :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::rage::rage::rage::rage::rage::rage::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

:wtf:

Ursäkta mig ett litet ögonblick...

:banghead:

OK, ungefär 5,238, eller något som eventuellt har något med de siffrorna att göra, i höjdled. Justerade alltså prickbilden jag lagt in i tråden tidigare i höjd- och sidled tills måtten stämde och skrev ut. Gjorde så gott jag kunde med noggrannheten på hålen, det blev lite snett och vint här och där men det blev nära nog för att det bör funka för mekanismen att "läsa" kortet. Och ja, sen matade jag försiktigt in det i apparaten? (Och så svor jag, skruvade isär den, plockade ut det avhoppade kortet, skavde av lite plastflis, skruvade ihop apparaten igen, körde igenom kortet en bit, svor, skruvade isär apparaten, plockade ut kortet, skavde av mer plastflis tills hålen började gå sönder, skruvade ihop apparaten, körde in kortet igen, skrek, tände eld på huset, bet ihop, skruvade isär apparaten,plockade ut kortet, tejpade på båda sidor av kortet längs matarhålen, in med det i apparaten, en stunds stilla gråt, skruvade isär apparaten, plockade ut kortet, tog av tejpen på ena sidan, körde in kortet med tejpade sidan uppåt, matade försiktigt igenom det ungefär halvvägs utan totala katastrofer i alla fall, tog en bild och la försiktigt ifrån mig grejerna innan demonen som bor där inne vaknade från sin tupplur.)
Du är så sjukt hängiven!! :D
 
... Stackars, stackars Monster vad får du stå ut med egentligen?
(Ja, jag läser den här tråden för mitt höga nöjes skull :o )

Innan du frågar mig om mina sykunskaper @Monstermom så kanske jag kan be om ursäkt för min plumpa kommentar med en liten bild jag gjorde av monster för ett par veckor sedan? :angel:
20151031-001802-02.jpeg

Vaddå stalker varning? Jag trodde att det här var tråden för bilder av Monster? :angel::D
 
... Stackars, stackars Monster vad får du stå ut med egentligen?
(Ja, jag läser den här tråden för mitt höga nöjes skull :o )

Innan du frågar mig om mina sykunskaper @Monstermom så kanske jag kan be om ursäkt för min plumpa kommentar med en liten bild jag gjorde av monster för ett par veckor sedan? :angel:
20151031-001802-02.jpeg

Vaddå stalker varning? Jag trodde att det här var tråden för bilder av Monster? :angel::D

Jag ÄLSKAR dig! :love:
Du är härmed upphöjd till Hedersdoktor i Sytrådsakademien, för all evighet, amen.
 
*suck*

Jag hade inte tänkt erkänna att jag gjort hålkort igen, men kom igen! Det är varken så att ni tror att jag är normal, eller att jag har ens ett uns av självbehärskning. Vi visste alla hur det skulle gå med de här två dagarnas semester. :meh:

Men nu är jag på (extra) dåligt humör. Jag gjorde ett dubbelt kort den här gången, alltså två ark som jag gjorde hål i samtidigt för att få det tjockare. Jag tror det blev bra, kanske riktigt bra till och med... Men anledningen till att jag bara tror är för att jag i ett försök att sätta ihop arken använde superlim (jaja, jag är trött - och inte precis begåvad till att börja med heller :banghead:), vilket gör att de delar som härdat (kanterna, som fick syre) är knasterstela och inte vill gå igenom maskinen utan att brytas, och delarna innanför kanterna har flytande superlim i sig så om jag försöker tvinga igenom kortet kommer det att smälla av och läcka superlim i mekanismen.

:idea: :up:

:banghead:

Blir så jäkla less på mig själv. :cautious:

Har ni några tips på ett bra, stadigt och flexibelt sätt att sammanfoga två plastark, med något som går att sprida tunt?
 
*suck*

Jag hade inte tänkt erkänna att jag gjort hålkort igen, men kom igen! Det är varken så att ni tror att jag är normal, eller att jag har ens ett uns av självbehärskning. Vi visste alla hur det skulle gå med de här två dagarnas semester. :meh:

Men nu är jag på (extra) dåligt humör. Jag gjorde ett dubbelt kort den här gången, alltså två ark som jag gjorde hål i samtidigt för att få det tjockare. Jag tror det blev bra, kanske riktigt bra till och med... Men anledningen till att jag bara tror är för att jag i ett försök att sätta ihop arken använde superlim (jaja, jag är trött - och inte precis begåvad till att börja med heller :banghead:), vilket gör att de delar som härdat (kanterna, som fick syre) är knasterstela och inte vill gå igenom maskinen utan att brytas, och delarna innanför kanterna har flytande superlim i sig så om jag försöker tvinga igenom kortet kommer det att smälla av och läcka superlim i mekanismen.

:idea: :up:

:banghead:

Blir så jäkla less på mig själv. :cautious:

Har ni några tips på ett bra, stadigt och flexibelt sätt att sammanfoga två plastark, med något som går att sprida tunt?
Dubbelhäftande tejp? Det finns väl rätt tunna varianter, typ inte tjockare än vanlig kontorstejp
 
Kontaktlim?
Dvs lim på båda arken och sen föra samman dem då det torkat.
De jag har på transporten är mjukt och elastiskt i alla fall :)

Vad är det du har? Jag har bara använt kontaktlim som är rätt tjockt och segt, så det går inte att få det riktigt tunt.
 
Ja de

det kanske blir lite väl tjockt... har som sagt bara haft till hästtransporten..

Som det är nu, med två ark tillsammans, så tror jag det är precis på gränsen till att vara för tjockt. Så det behövs något lim i typ vattenkonsistens, misstänker jag. :(
 
Kan du inte använda laminatark? De blir ju rätt stabila när de åkt genom maskinen. Då kan du dessutom laminera in mallen för hålen så du har nått att sikta på när du stansar hålen.

Jag har funderat på det, men det jag har som är laminerat (rallyskyltar) är riktigt stelt? Kortet matas i en rundning på ca 1 cms radius, jag tror inte det skulle funka?

(Förutom att jag inte har en laminerare då. Men det går kanske att bygga av en hårtork? :idea: :D)
 
Jag har funderat på det, men det jag har som är laminerat (rallyskyltar) är riktigt stelt? Kortet matas i en rundning på ca 1 cms radius, jag tror inte det skulle funka?

(Förutom att jag inte har en laminerare då. Men det går kanske att bygga av en hårtork? :idea: :D)
Olaminerade laminatark då? Då är de flexibla och rätt sega, borde tåla en del.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 464
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 436
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 667
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 977
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp