Bukefalos 28 år!

Gamla symaskiner, serviceförsök...

Alltså, det går att göra två saker. Möjligen är sy på symaskin undantaget. I wouldn't know.

Det kan eventuellt också vara så att jag tillät mig själv att slappna av lite i min mer maniska sida när jag insåg att jag inte mådde så bra. Jag har lite misstankar att jag "gömde" mig i timme efter timme efter timme med intensivt pysslande för att inte behöva tänka så noga på varför jag höll på att tuppa av om jag försökte gå utanför huset. Men då har jag ingen att skylla på, så det låter bättre att allt är ditt fel. :angel:
 
Det kan eventuellt också vara så att jag tillät mig själv att slappna av lite i min mer maniska sida när jag insåg att jag inte mådde så bra. Jag har lite misstankar att jag "gömde" mig i timme efter timme efter timme med intensivt pysslande för att inte behöva tänka så noga på varför jag höll på att tuppa av om jag försökte gå utanför huset. Men då har jag ingen att skylla på, så det låter bättre att allt är ditt fel. :angel:
Kram, hoppas att du mår bättre snart! :heart
Själv funderar jag på om det är värt att försöka få symaskinen att sy i tjock ull eller om jag ska sy för hand på en gång... :cautious:
 
Kram, hoppas att du mår bättre snart! :heart
Själv funderar jag på om det är värt att försöka få symaskinen att sy i tjock ull eller om jag ska sy för hand på en gång... :cautious:

Jag piggnar genast till när jag läser om det här projektet! :D

Vad är det för maskin och vad är det du ska sy?
 
Jag piggnar genast till när jag läser om det här projektet! :D

Vad är det för maskin och vad är det du ska sy?
:D Härligt att man kan göra någon nytta! :D Det är en ullfilt jag har stickat och sen tovat och nu vill jag sy dit ett flanelltyg på "avigsidan" för att göra det lite mysigare. Symaskinen är en Husqvarna Lucy och vi är lite osams då och då...:cautious:
 
:D Härligt att man kan göra någon nytta! :D Det är en ullfilt jag har stickat och sen tovat och nu vill jag sy dit ett flanelltyg på "avigsidan" för att göra det lite mysigare. Symaskinen är en Husqvarna Lucy och vi är lite osams då och då...:cautious:

Oj, den verkar läskigt modern. :cautious:

Men klart du ska sy på maskinen! :D
Friskt grälat, hälften flintskallig as I always say. :angel:
 
Oj, den verkar läskigt modern. :cautious:

Men klart du ska sy på maskinen! :D
Friskt grälat, hälften flintskallig as I always say. :angel:
Jag gjorde faktiskt ett fynd i källaren som jag tror du skulle uppskatta mer... :angel: En riktigt gammal symaskin som jag helt hade förträngt att jag hade tagit hand om. Jag skyller på att vi tömde ett helt hus på en helg och gjorde rätt många snabba beslut på vad som skulle vart. :D Och att det är över 10 år sedan...

Jag får se hur jag gör, fördelen med att sy för hand är att jag kan ta med mig projektet och sy när jag sitter och väntar. :D Jag ska försöka producera lite bilder senare idag! :D
 
Jag gjorde faktiskt ett fynd i källaren som jag tror du skulle uppskatta mer... :angel: En riktigt gammal symaskin som jag helt hade förträngt att jag hade tagit hand om. Jag skyller på att vi tömde ett helt hus på en helg och gjorde rätt många snabba beslut på vad som skulle vart. :D Och att det är över 10 år sedan...

Jag får se hur jag gör, fördelen med att sy för hand är att jag kan ta med mig projektet och sy när jag sitter och väntar. :D Jag ska försöka producera lite bilder senare idag! :D

eek.gif~original
HeartSwoon.gif~original


Vad är det för något du gömt i källaren!? :bump:
 
20151113-225705-01.jpeg

Jag tänkte att jag skulle försöka upprätthålla min titel som hedersdoktor i den här tråden :D
Nä det är inte gjort med symaskin, eller nål och tråd över huvudtaget :cautious: Men jag tror att @Monstermom förlåter mig :angel:

(Höll på att förstöra det hela när jag färgladde det men tror att det blev ändå ganska bra :p )

Edit: Ifall ingen begriper det, bilden föreställer @Monstermom s lilla Monster
 
20151113-225705-01.jpeg

Jag tänkte att jag skulle försöka upprätthålla min titel som hedersdoktor i den här tråden :D
Nä det är inte gjort med symaskin, eller nål och tråd över huvudtaget :cautious: Men jag tror att @Monstermom förlåter mig :angel:

(Höll på att förstöra det hela när jag färgladde det men tror att det blev ändå ganska bra :p )

Edit: Ifall ingen begriper det, bilden föreställer @Monstermom s lilla Monster

Oh. My. God. :bow:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 444
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 430
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 645
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 967
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp