Gamla uppväckta trådar.. *suck*

B

BeastieBabe

Kan man inte lägga in en spärr eller en varning om nån försöker skriva i en tråd som är mer än 3 månader gammal t.ex "denna tråd är X år och X månader gammal, Är du säker på att den är aktuell just nu? och valknapp [Ja, jag vill skicka meddelandet] [Nej/bakåt]"

det känns lite.. tråkigt, speciellt med bildtrådar (där bildern är borta för läääängesedan) och annat som var aktuellt just då men inte just nu..

Moderator får flytta tråden om den ligger i fel forum..
 
Sv: Gamla uppväckta trådar.. *suck*

Har också tänkt på det ett antal gånger...
Kan man inte lägga in någon funktion så trådskaparen flaggar tråden att den är "avslutad" eller "löst". Man kanske skickar ut en fråga som man sen fått sitt svar på. Då kan man flagga av den och restrerande inlägg ses som "utfyllnad".
 
Sv: Gamla uppväckta trådar.. *suck*

Jag får väl kontra då........

Kan man inte kolla datumen på tråden innan man sätter sig och irriterar sig på att bilderna inte syns :angel:
Ibland finns det ju faktiskt gamla trådar som är intressanta, och värda att väcka upp. Om det finns en gammal tråd om ett ämne, där svaren man letar efter finns, varför då starta en ny???
Se det positivt. Någon har ju uppenbarligen hittat sökfunktionen på forumet om de hittar de gamla trådarna :angel:
 
Sv: Gamla uppväckta trådar.. *suck*

Fast egentligen tycker jag det kan vara roligt att kolla in gamla inlägg. Men det kan vara bra när man ska hoppa in i en tråd och se om trådskaparen har fått det h*n ville ha innan man svarar.
 
Sv: Gamla uppväckta trådar.. *suck*

Prosit skrev:
Jag får väl kontra då........

Kan man inte kolla datumen på tråden innan man sätter sig och irriterar sig på att bilderna inte syns :angel:
Ibland finns det ju faktiskt gamla trådar som är intressanta, och värda att väcka upp. Om det finns en gammal tråd om ett ämne, där svaren man letar efter finns, varför då starta en ny???
Se det positivt. Någon har ju uppenbarligen hittat sökfunktionen på forumet om de hittar de gamla trådarna :angel:
ja, KOLLA gamla inlägg och läsa svaren.. det betyder inte att SVARA på en 1½ år gammal tråd som redan är besvarad, lämnad och bortglömd.. vad är meningen med att besvara samma tråd en gång till?
samma sak med bildtrådar, t.ex "Julbilder på hästar 2003" med sista inlägg 12 januari 2004 och någon Idag(10 månader efter) bara väcker tråden för att säga "jag ser inte bilderna..".. whyyy???

det var just den grejen jag var ute efter..

trådar som behandlar ett inressant ämne med mycket fakta i som kompletteras är juh självklart OK..
 
Sv: Gamla uppväckta trådar.. *suck*

BeastieBabe skrev:
ja, KOLLA gamla inlägg och läsa svaren.. det betyder inte att SVARA på en 1½ år gammal tråd som redan är besvarad, lämnad och bortglömd.. vad är meningen med att besvara samma tråd en gång till?
samma sak med bildtrådar, t.ex "Julbilder på hästar 2003" med sista inlägg 12 januari 2004 och någon Idag(10 månader efter) bara väcker tråden för att säga "jag ser inte bilderna..".. whyyy???

det var just den grejen jag var ute efter..

trådar som behandlar ett inressant ämne med mycket fakta i som kompletteras är juh självklart OK..
Men hur sätter man gränsen då?? Du skrev att man skulle sätta spärr på trådarna, men hur vet man om den är intressant eller inte?
Kan man inte lägga in en spärr eller en varning om nån försöker skriva i en tråd som är mer än 3 månader gammal t.ex "denna tråd är X år och X månader gammal, Är du säker på att den är aktuell just nu? och valknapp [Ja, jag vill skicka meddelandet] [Nej/bakåt]"
Om det nu är en tråd som skapades förra året då, men som fortfarande är väldigt aktiv, tar ex Raderad-tråden på Senior....... då ska man se det där meddelenadet varje gång man postar ett inlägg??? :confused: Inte så kul om jag får säga min mening.... Hur sätter man gränsen? Rolig tråd Vs Tråkig tråd, vem bestämmer?
 
Sv: Gamla uppväckta trådar.. *suck*

Man får väl programmera så att det kollar när senaste inlägget är gjort, inte första. Då skulle trådar som varit igång länge kunna fortsätta utan krångel, och de trådar som somnat så frågar det en extragång. Men i så fall tycker jag meddelandet ska komma direkt man klickar på svara, inte när man väl skrivit sitt inlägg och ska skicka det. Då skulle nog åtminstone jag bli lite grinig och skicka ändå på ren jävelskap.

/Ida
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 930
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 976
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 282
Senast: QueenLilith
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 753
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp