GAMMAL HALM OK? (getter)

Hej allihopa. Är gammal halm som inte möglat ok i gethuset? Ser super fint ut...
Halm, som lagrats korrekt (torrt), håller i flertalet år, men naturligtvis inte för evigt.

Luktar det rätt, och dammar enbart av "halmboss/halmpartiklar", så är det antagligen helt OK.

Vi köper ofta större mängder halm när det är "bra halmår" i grannskapet, och man kan köpa halm av foderkvalitet till bra pris. Ibland tar det tre år innan vi förbrukat ett sådant där stort lager. Det fungerar fin fint.
 
Halm, som lagrats korrekt (torrt), håller i flertalet år, men naturligtvis inte för evigt.

Luktar det rätt, och dammar enbart av "halmboss/halmpartiklar", så är det antagligen helt OK.

Vi köper ofta större mängder halm när det är "bra halmår" i grannskapet, och man kan köpa halm av foderkvalitet till bra pris. Ibland tar det tre år innan vi förbrukat ett sådant där stort lager. Det fungerar fin fint.
Stort tack. Ingen mögel, doft eller mycket dammigt. Var en bonde som i princip wkänkte bort massvis av halm. Vi köper nog då :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: warg
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
664
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
320
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp