Gapar när han ska jobba..

Sv: Gapar när han ska jobba..

Har jag klarat av att tjata på en tonåring med mkt egna bestämda ideer då fixar jag nog dig Jessica :D vi kan väll se te våren hur min tid är då i så fall om ni inte kommer igång :laugh: så se te o hålla igång herren så länge nu så gott du kan , kondition en e ju bra o ha i dem :laugh:

Det låter bra tycker jag :bow:

Efter att ha läst det mesta i tråden känner jag mig nästan lite upprörd, så jag måste också skriva en rad :). Det här är mina tankar:

- Rid bara vanliga uteritter tills du får hjälp av tränare, hur ska vi kunna veta att han inte blir tung p.g.a. att du t.ex. har helt fel sits? I det här fallet tror jag att det är du som behöver träningen, och du kan med andra ord inte försöka träna honom innan du har lärt dig själv.
- Låt bli att beställa olika bett tills du kan rida
- Ha det mysigt och gosigt tillsammans, och försök inte att lösa några ridproblem alls innan du har fått tag på en tränare
- Träna kan man lättast göra genom att åka iväg vintertid - låna en trailer och ring en tränare idag!
- Låt en vet kolla igenom hästens tänder, angående gapandet

Lycka till!

Något man ska tänka på är att det som sker (eller inte sker) där fram, måste åtgärdas där bak :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 499
Senast: Edla
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 833
Senast: malumbub
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 988
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 078
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka