Går det upp o ner för er oxå....(långt)

Sv: Går det upp o ner för er oxå....(långt)

Hej på Er alla!! vad skönt o läsa att man inte är ensam me att det går upp o ner.
Har haft häst/hästar sen år 90 när första kom till oss, herregud vad jag har haft skitdagar o mycket funderingar vad jag håller på med!! Jag menar inte att det va hästarnas "fel" utan på mycket jobb o mera jobb!!
Sen så fundrar man på om man ska sluta me kusarna o det går bra en dag ungefär sen så kommer det krypande i huvudet o kroppen, vad ska jag göra istället????? tänk att inte ha sin lilla kuse ute i stallet o ta hand om o rida en mysig skogstur på!!
Nä kämpa på allihopa o ge inte upp, sänk kraven o ha roligt:rofl:
 
Sv: Går det upp o ner för er oxå....(långt)

Ja, det går upp och ner för alla:)

Vissa dagar känner man sig helt värdelös som hästägare och andra dagar svävar man på moln!
Jag tror de där hopplösa dagarna är nödvändiga för att man ska uppskatta de bra, klyschigt nog;)
 
Sv: Går det upp o ner för er oxå....(långt)

Well... det var den uppfattningen jag fick när du började prata om att hästen blev förnärmad av att inte få tugga på andra människor och att den tuggar på andra hästars täcken etc. vilket du tyckte var ok. Har jag missuppfattat dig ber jag om ursäkt. Min åsikt i ämnet färgas nog ganska mycket av att jag eftersom jag jobbat i stall periodvis, och då tvingats ta hand om hästar "som ju inte menar något illa... utan bara nafsar lite". Inte kul när man kommer och ska byta täcke på lille gulliga brunte på 1.73 som ju tycker det är såååå mysigt att tugga lite på ens hår :crazy:

Min hela poäng är hursomhelst att detta är ett problem som inte kommer "lösa sig självt" utan du måste ta tag i det. Gör förslagsvis som hon den andra tjejen gjorde, vifta efter honom med ett grimskaft eller en vante och säg NEJ, med barsk röst när han biter/nafsar efter dig. Jag vet att nafsningar i vissa fall kan innebära en ömhetsbetygelse hästar emellan, men du är ingen häst och kommer bli mos om du ska låtsas att du är det! Men det är ju bara vad jag skulle göra... du gör ju såklart som du vill med din häst. Men se då till att ingen annan måste hantera hästen bara :crazy:

Hej
Ja, jag har insett att jag måste ta itu med det, även "gulliga nafsandet" på jackan kan inte få fortgå tycker jag....jag menar det är ok när det är en tjock vinterjacka men när jag står där på sommaren i en tunn tröja då kan det lätt komma hud emellan och DET gör ont...! :eek:
Vet inte riktigt varför han håller på så, jag har sett att han kan stå o nafsa på sitt eget täcke ibland, nere vid frambenen dit han når. Han gillar att sätta tänderna i tyg bara......:angel:
 
Sv: Går det upp o ner för er oxå....(långt)

Jag känner igen det precis. Har flera gånger varit inne på att sälja mitt lilla ponnysto då hon kan vara så :devil: grinig ibland. Lägga öronen bakåt när man kommer och vända rumpan till och "hota". Men efter några veckor så är det helt tvärtom då känner jag "hur ska jag nånsin kunna sälja henne?!"..
Samma med den andra hästen. Ibland känner jag för att sälja dom och rida nån gång ibland på ridskola eller hos någon kompis. Det är ju ett väldigt ansvar och en häst kräver ju ganska mycke. Dessutom är det dyrt. Men OFTAST så är hästen det bästa som finns och man tycker att den är värd allt slit!:love:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 942
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 973
Senast: Lhas
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 218
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 470

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp